12 mars -15 Viktoriakort till yngsta barnbarnet...

Matilda Viktoria, mitt yngsta barnbarn 
har alltså namnsdag idag
när hela Sverige flaggar för Viktoria ;-)
 
Här är hennes namnsdagskort från mig:
 
 
Fick ett paket i brevlådan härom dagen
från gulliga Camilla Rosenblom.
Det innehöll en massa scrapgodis,
bl a det här mönsterpapperet,
som inspirerade mig till namnsdagskortet.
 
Vimplarna klippte jag till av papper ur min spillpappersmapp.
 
 
De snygga bokstäverna kommer från My Minds Eye,
(liksom orden som du såg på förra bilden).
En blomma ur mina gömmor,
några utstansade swirlar och halvpärlor.
 
 
Kortets insida dekorerades också med spillpapper.
 
 
Kortets baksida.
Idag har jag inget kuvert att visa
eftersom namnsdagsslanten kunde skickas
via swish i mobilen ;-)
 
Att klippa vimplar av olika slag
är ju ett bra sätt att ta vara på spillpapper.
Mina scrapkompisar här i Gävle
vet att jag använder även småbitar
och nu för tiden kommer de ofta
med sina spillbitar, som de tänker slänga,
till mig, när vi har träffar.
 
I lördags fick jag en liten hög "kanter" av Sofia
och vad jag gjorde av dem
tänker jag visa imorgon.
 
Hoppas du njuter av våren!
Själv packar jag för årets fjällveckor.
Ska bli skönt med pollenfri luft!!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Blev ju jättebra :-) Du gjorde pappret bättre än vad jag kom på ;-)

2015-03-12 @ 22:48:49
Postat av: Titti

Namnsdagskortet är så fint med sina vimplar på och på pappret. Ja spillbitar är toppen som kommer till användning och inte blir slängda .
hoppas din resa till fjällen blir härlig
och det bästa måste vara pollenfritt däruppe.
Trevlig Helg och många kramar från Titti

Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Riktigt läckert vimpelkort du gjorde till Viktoria:))Snygga "spillpapper" till vimplarna:))
Jag brukar också stansa ut en massa grejer av "spillpapper" det är perfekt:)
Hoppas nu ni får trevliga och soliga dagar uppe i fjällen:) och var rädda om ER:)
Tack för den fina kommentaren inne hos mig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-03-13 @ 12:04:12
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0