15 mars -15 Ikapp med julkorten....

....innan jag drog till fjälls - hurra!!
Har t o m gjort kort för de veckor jag är här,
så jag kan börja "droppa" dem här i bloggen
"ett i veckan" igen ;-)
 
Först korten för v 10 och 11:
 
 
Är i ett "spillpappersflow"
även när det gäller dessa.
Har köpt en bunt dubbelvikta kort med kuvert
i craftpapper - lite mindre
än de flesta av mina kort.
Skarvarna mellan mönsterpappersbitarna 
är jag ju van att dölja på olika sätt -
här med ett band.
 
 
Insidans skrivruta av vitt ritpapper
stansade jag ut med en spellis
som var så lik formen på framsidans motiv som möjligt.
Mönsterpapperet räckte till ett par små hjärtan också.
 
 
Även baksidan fick dekor
med de små bitar som var kvar
samt samma hörn som på framsidan.
 
 
På kuvertet har jag stämplat med ett par av
 Åsas fina julpoststämplar,
dels i nedre hörnet på framsidan,
dels på fliken på baksidan.
 
 
För att det ska bli lättare att ta fram
och göra "ett julkort i veckan"
har jag samlat allt julrelaterat
i fyra förvaringslådor.
Bara att lyfta fram på skrivbordet,
göra ett (eller flera) kort och sen ställa tillbaka i hyllan ;-)
Supersmidigt!
Stämpel- och bandlådan är CD-förvaringar från IKEA
och de andra lådorna är bra för 30x30-papper
från Panduro med magnetstängning. 
Även i den papperslådan finns plastmappar med sorterat pappersspill.
I JUL-lådan ligger diverse dekorationer 
och en hel massa julmotiv av olika slag.
 
Nästa julkort:
 
 
Här är jag missnöjd med fotot
eftersom de flesta gröna nyanser fått en alldeles för blå ton
medan bandet stöter mycket mer åt gult än i verkligheten.
Den fina hjärteraden är stansad
med en kantstans från ICA MAXI.
God Jul är en Mandydie.
 
 
Insidan fick samma hjärtekant på skrivrutan......
 
 
...och baksidan de allra sista
små remsorna av mönsterpapperet
bakom namnetiketten.
 
Kuvertet är lika som till förra kortet,
så det är inget att visa.
 
Just nu känns det alldeles naturligt att blogga julkort
eftersom vi har riktig vinter
med mycket snö utanför stugan.
Vi har tur oh solen har lyst varmt på oss hela dan
från en alldeles klarblå himmel
och vi har njutit av kaffestund vid en stugvägg.
På nätterna är det kallt,
så snön ligger nog kvar, - 10 när vi masade oss upp i morse!!
 
Ha det gott där du är
och njut av den sol som enligt smhi
förgyller livet för nästan alla svenskar nu!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ohhhh vilken härlig inspiration min vän :)
Ha det så bra i fjällen

Kram kram Maritha

2015-03-15 @ 18:57:30
Postat av: Becca

Väldigt härliga kort du har gjort :)

2015-03-15 @ 20:24:49
URL: http://beccapysslar.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Två mycket vackra julkort du gjort med härliga motiv, papper och dekorationer:))Smart julförvaring:) Jag har det likadant, fast mina julgrejer "trivs" just nu jättebra i lådorna;)

Ni verkar ha det jätte härligt på er skidsemester:)
Här har vi ingen snö alls, passar mig perfekt:) Vi har redan börjat städa upp i trädgården efter vintern, och det börjar att titta upp lite lökar och annat:)) Men till helgen spås det visst snö
här:( Hoppas det försvinner lika fort i så fall;)

Må så gott där uppe:)
Kramizar Marie

2015-03-17 @ 14:15:55
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0