16 mars -15 Vitt som snö...

....är kortet jag visar idag.
Fick ju beställning på ett helt gäng
av en god vän till en vän.
Tycker att det passar bra att visa ett nu
när jag är uppe i fjällvärlden.
 
 
Ja, det är ju inte så mycket som blommar här förstås,
med vitt är det med all härlig snö!
 
Jag har byggt i lager på lager
med släta sidan och linnemönstrade sidan omväxlande
och 3D-kuddar emellan.
Blommönstret  är embossat med en folder
som jag tror följt med en scraptidning.
 
 
Blomman och bladen är utstansade med dies ur ett set
som jag köpte på scrapmässan
i London förra våren.
Stickles stardust har fått ge lite glitter här och där.
 
 
En söt utstansad fjäril fick fladdra i ena hörnet.
Den är glittrad med Wink of Stella-penna clear
men det är svårt att få fram på fotot tyvärr.
 
 
Inuti kortet finns en embossad skrivruta av ritpapper.
 
           
 
Beställaren ville ju ha även kuverten dekorerade
och det här blev så här.
 
 
Kortet och kuvertet.
Det var svårt att hitta ett papper till kuvert
som var lika vitt (samma vita nyans)
som cardstocken jag använde till kortet.
 
Ja, det var allt för idag!
Hoppas du fått lite inspiration
att göra vita kort -
det är faktiskt både roligt och utmanande!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sindra

Åh så underbart vackert kort och kuvert! Jag gillar dessa vita kort! Det är så fräscht och snyggt! Vilken fin embossingfolder du har också!
Ha det gott!
Kram

2015-03-16 @ 19:41:55
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Rosa A

Supersnyggt kort och kuvert! Ha en underbar tid i fjällen! Kram Rosa

2015-03-16 @ 19:47:08
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Superläckert vitt kort, me like:)) Snygga embossingfoldrar och dies du har:))Kuvertet blev såååå snyggt också:))

Ha det fint där uppe i snön:))
Kramizar Marie

2015-03-17 @ 14:20:58
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0