18 mars -15 Penny Blacks söta "Kotte"....

Jag älskar de söta kottarna från Penny Black.
Har samlat på mig några stycken under åren.
Några är monterade på träkloss
och till dem hittade jag
en söt hylla på loppis.
 
 
Visst är de jättesöta!
Eftersom jag har mitt "kortmakeri" i källaren
fick jag lov att fota med blixt
så  det blev lite blänk :(
 
På förra träffen med Gävlegänget
gjorde jag ett kort
med en av mina söta "Kottar":
 
 
Hittade ett ljuvligt papper på Panduro,
så det fick bli ett kort i lila toner.
Kortstommen är vit cardstock.
 
 
Har testat att färglägga med distresspennor och vattenpensel.
Brukar ju använda mina akvarellfärger annars
och tycker inte det är lätt att byta.
Visst är hen söt i sin vilstol
med en blomma som parasoll?!
Har två olika scalloped runda spellisar
och en slät.
Här har jag använt den med lite större
Carpe Diem passade ju bra här -
jag tror att dien är från Nellie Snellen
men är inte säker eftersom jag inte är hemma och kan kolla ;-)
Den lila glittrande "knappen" i hörnet
hittade jag på ICA MAXI. 
 
 
Blomhörnet med olika lila blommor -
och en gul kvist.
 
 
Insidan av kortet.
 
 
Baksidan
och sist men inte minst ;-)
 
 
....kuvertet.
 
 
Avslutar förståsmed kort och kuvert som vanligt.
 
Har härliga dagar här i Härjedalsfjällen
trots att solen bara visat sig glimtvis de sista dagarna.
Kjell har njutit i spåren på fjället
men jag har inte vågat prova än med mitt onda och ostabila knä.
Promenader går däremot bra
och igår tog vi en riktig l å n g promenad
med matpaus på Loftet i Funäsdalen.
Hela 17 km blev det!!!
 
I blir det lugnare program ;-)
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken underbar liten hylla med söta stämplar på!! :)
Kortet är urgulligt. Den lilla kotten ser ju verkligen ut att fånga dagen ;)

Kram kram Maritha

2015-03-18 @ 10:37:51
Postat av: Ann-Marie Johansson

Lika underbart som alltid <3

2015-03-18 @ 12:52:06
URL: http://systeryster-annemi.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart sött kort med den söta lilla kotten:)
Ljuvlig blomdekoration:) Pappret var vackert och jag gillade Carpe Diem dien:))Kuvertet blev också så snyggt, som vanligt:)

Ni verkar ha det fint där uppe i fjällen:)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-03-18 @ 22:02:07
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Stephi

Vilket himla fint kort, och stämpeln är så söt.

2015-03-18 @ 22:38:15
URL: http://stephis-kort.blogblogspot.com
Postat av: Titti

Så fint med dina trästämplar i hyllan
Kortet är så fint med den så söta igelkotten
som njuter under blomman , du har fått till både
kortet och det snygga kuvertet .
Trevlig Helg och stora kramar från Titti


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0