25 mars - 15 Mera vitt.....

Det är så svårt att fota vitt
så att det blir lika på alla bilder.
I min förra dator
hade jag ett Photoshop av bra kaliber
och då fixade jag det ganska enkelt.
Har inte haft råd att satsa på det i denna än
så får göra så gott jag kan med PhotoScape.
 
 
Nu tror jag att det är "sista kortet ut"
av mina vita kort för denna gång.
Älskar träd och tänkte lite vårtema här.
 
 
Hade fått ett vackert utstansat staket av en scrapvän.
Små stansade ..blommor och pärlor förstås.
 
 
De ljuvliga små fjärilarna har jag fått av en annan scrapvän.
Pärlhjärtat är en bra hjälp att göra fina rosetter,
här i ett skirt organzaband.
 
 
Kortets insida fick skrivrutan stansad i samma form
men med en vanlig scalloped die.
 
 
Baksidan fick en oval
med samma kant som framsidans bakgrund.
 
 
Så här ser kuvertets framsida ut
med en gren, fjärilar och pärlor
på en kvadrat med samma kant igen.
 
 
Här är hela kortet med sitt kuvert.
Som du kan se har kuvertet, som jag gjort av ritpapper,
 fått samma kant på fliken.
 
Har suttit här i fjällstugan
och färglagt motiv med mina akvarellfärger,
men också med distresspennor
som jag "fyndade" när en i vårt scrapgäng
helt snöade in på copics.
Det har blivit allt annat än vitt ;-)
Hoppas bara jag har passande papper när jag kommer hem!!
Brukar ju alltid annars
börja med att välja kuvertpapper
och sen färglägga i ton med det.
Kram och
  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeeen åhhhhh ditt finaste ever!!! Helt ljuvligt med trädet blommorna och allt annat.... woooow! Snyggt
:)

Kram kram
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-03-25 @ 19:29:22
Postat av: Sindra

Åh så underbart vackert det blir med vitt! Jag gillar det verkligen! Supersnyggt kort och kuvert!
Kram

2015-03-25 @ 19:51:22
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett Mycket vackert vitt kort, me like:))
Sååå fina olika dies och så vackert med alla vita pärlor:))Kuvertet blev oxå väldigt vackert:)
Den som får det här kommer garanterat bli väldans glad:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-03-26 @ 14:10:08
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: snojbi

Heeeelt underbart kort

2015-03-26 @ 17:12:44
Postat av: Cath.

Åh vita kort! Alltid så vackra! Jag har nog aldrig gjort något vitt just men tycker det är så fint! Tack för inspiration det kanske kan bli något även hos mig!
Kramar!

2015-03-29 @ 22:39:36
URL: http://cathspyssligaliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0