26 mars -14 Nej se det snöar....

Nu vräker snön ner utanför stugfönstren
och det känns såå skönt
att slippa vara ute i snöstormen!
Kom just hem efter att ha provianterat,
så nu kan vi bara kura här inne
och njuta av värme och titta ut på snön.
 
Har kommit riktigt i julstämning
och visar julkortet för veckan:
 
 
Återigen ett spillpapperskort
med craftpapperskort i stommen
och som kuvert.
Hörnet är en sticker från nåt juldekorark.
Det gjorde att jag kunde ta tillvara lite mindre pappersbitar.
Det fina hjärtat är stansat med en die
som rara Birgitta i vårt scrapgäng lånat ut.
Tusen tack Birgitta!!
 
 
Fortsatte med Birgittas hjärtan inuti kortet
tillsammans med min egen hjärtekant
från ICA MAXI och en God Jul-stämpel.
 
 
Enkel baksida med en bit
av det prickiga papperet
och så min namnetikett förstås.
 
 
På kuvertet har jag stämplat
med en av Åsas fina poststämplar
på kuvertfliken.
Några olika julpoststämplar
finns även på framsidan av kuvertet.
 
Idag har jag haft en lugn dag
utan långpromenader p g a allt blåsande.
Har färglagt ganska många motiv,
som kommer att dyka upp på kort här,
när jag kommer hem till "kortmakeriet" Igen.
 
Bjuder på ett litet smakprov här
för att sprida lite vårkänsla i "vår-bakslaget"!
 
 
Ett av mina absoluta favoritmotiv
från norska Stempelglede.
 
Ha det riktigt skönt - ute eller inne!
Tur att jag har en hobby som kan ge glädje
mitt i snöstormen!
Skriv gärna en kommentar, så gläder du också!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefint julkort

Kram
snojbi

2015-03-26 @ 18:09:24
Postat av: Åsa/asamia

Hos oss vräker regnet ner idag, hade nog hellre haft snö. Ditt kort är så fint och jag beundrar dig för att du orkar hålla i med julkorten. Längtar efter er, snart är ni hemma igen <3

2015-03-27 @ 07:05:40
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Urläckert julkort:) Snyggt med vimplarna:))
Här har vi ingen snö, det tycker jag är väldigt skönt;) Den där färgläggningen blev såååååå snygg, me like:)) Vackert motiv oxå:))
Ha det nu så bra däruppe i snön;)

Kramizar Marie

2015-03-27 @ 22:20:34
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0