29 mars -15 Födelsedagskort till en kär vän....

Idag fyller en av mina allra bästa vänner år.
Jag har just kommit hem efter
att ha firat henne
med en fin bukett med dubbla rosa tulpaner
och naturligtvis ett kort
med tillhörande kuvert.
 
 
En ljuvlig liten hÄngel
med vagnen full av blommor
fick komma med gratulationerna.
Motivet är utstansat med en sizzexdie,
den största i setet,
så den bruna cardstocken bakom
fick jag klippa med sax ;-)
 
 
Visst är hon alldeles ljuvlig!
Så glad över de här hÄnglarna - love them!!
Har stämplat runt motivet
med blomswirlar från Stempelglede.
 
 
Åsas fina grattis-poststämpel
och hörnen stansade med en Martha Stewart-stans.
Ett blomhörn med en brun ros,
bruna swirlar med halvpärlor
och utstansade Magnoliablad
som jag också stämplat med Stempelglede-stämpeln.
 
 
Kortets insida med JaneDesign's fina Grattishörn.
Både framsidans mönsterpapper
och det längs ner här
kommer ur spillpapperslådan.
Det är ett Primapapper, Annalee Collection "Sonnet".
 
 
Kuvertet är också gjort av ett papper från Prima
i samma färgskala.
Tycker det var ett perfekt "kuvertpapper"!
 
 
Använde det också på baksidan.
Stämplade med Vildas underbara vänskapsstämpel
stansade med hörnstansen
och satte dit en namnetikett.
 
 
Kortet med sitt kuvert
som ju nu är överlämnat.
 
Jag är så lycklig över att vara hemma igen
och kunna "klappa mina papper"!
Ska bli såå kul att göra kort med alla de motiv
jag suttit och färglagt i fjällstugan.
 
Ha det gott under veckan som strax börjar!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cath.

Vilket helt underbart vackert kort! Den där hÄngeln är så fin! Alltid så trevligt att titta in till dig! Kram!

2015-03-29 @ 22:34:30
URL: http://cathspyssligaliv.blogspot.se/
Postat av: Johanna

Så jluvligt kort.

Kram Johanna.

2015-03-30 @ 09:54:14
URL: http://jok96.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ljuvligt kort du gjorde till din vän:) Såååå söt hÄngla stämpel som du färglagt i underbara färger, jätte snyggt:))Blomdekorationen i den söta vagnen blev såååå fin:))Kuvertet är som vanligt så vackert oxå:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-03-30 @ 15:17:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0