8 mars -15 En kontrast till allt vitt...

Jag var på scrapträff här i Gävle igår.
Åsa ordnar ju åt oss i Gävlegänget i sin kvarterslokal
och det är så opretantiöst och mysigt!
 
Jag har ju jobbat en hel vecka med en "vit" beställning,
så nu kände jag att det var dags
att utmana mig själv att göra något riktigt färgsprakande ;-)
 
 
Hittade det fina mönsterpapperet med papegojan på Panduro
och förstärkte det gröna
med en riktigt grön cardstock ovanpå den vita kortbasen.
Eftersom jag förstås inte ville skära sönder gojan
men som vanligt ville göra kuvert till mitt kort,
fick kortet bli lite mindre än vanligt, 14x14 cm.
Papegojan var lite längre,
så den fick sticka ut lite utanför kortbasen
både upptill och nedtill.
 
 
Några blommor och blad i hörnet,
en utstansad fjäder (dien följde med en scraptidning)
och vita kanter utstansade med en Magnoliadie
pryder också kortet.
Papegojan är monterad på de vita kanterna 
och sedan har jag satt fast det på kortet med 3D-kuddar.
 
 
Gillar hur kuvertet blev
med de kritvita bladen på fliken!
 
 
Inuti kortet satte jag en vit skrivruta 
på grön cardstockbas.
Hörnen är stansade med en hörnstans
från Martha Stewart
och en remsa mönsterpapper "håller ihop" kortets sidor.
 
 
Baksidan har som vanligt
lite dekor av mönsterpapperet
och min namnetikett.
 
 
Kortet med sitt matchande kuvert -
och som du ser följer de vita bladen med runt kanten
även till kuvertets framsida.
Det gillar jag!
 
Tre kort till blev det igår,
så det blir snart uppdatering här igen!
Hoppas du inte tröttnar!!
Jag gör det inte - mår såå bra av att få
"klappa lite papper"
och när jag får göra det i grupp
med andra likasinnade,
blir jag extra lycklig!!
 
Kul att du kikade in hos mig
och särskilt glad blir jag om du lämnar ett livstecken efter dig
innan du går vidare!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Verkligen färgglatt måste varit semestern du va på med all sina härliga färger.
Så fint med papegojan på mot dessa färger som gör att man längtar till sommaren. Tackar så mycket för dina kommentarer i min blogg. Ha det så gott.
Kram från Titti

Postat av: Anonym

Så härligt färggrant kort, du gör så underbart fina kort Margareta. /AnneD

2015-03-08 @ 22:22:01
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert papegoj kort du gjorde på er träff:))Läckert med fjädern under den fina blomdekorationen:)Die kanten gillade jag liksom ditt fina kuvert:))
Tack för dina fina kommentarer inne hos mig:))

Ha en fin dag:)
Kramizar Marie

2015-03-09 @ 12:00:38
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Dina vita kort blev supervackra, och det här blev färgsprakande fint! Papegojan är så läcker med sin långa stjärt.

2015-03-10 @ 06:46:23
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0