9 mars -15 Julkort att "jobba ikapp" med - v 7

Julkorten har blivit lite "försenade"
men här kommer det för v 7:
 
 
Det är ju dåligt med snö -
en enda driva kvar på gräsmattan -
men på julkort kan man ju frossa!
 
 
Även insidan fick snöstjärnor.
De är stansade med en kantstans och hörnstans
från Martha Stewart.
 
 
De små snöstjärnorna som är klistrade på papperet
är spill från tidigare stansningar.
Prickigt band med pärlhjärta
fick dölja skarven mellan mönsterpappersremsorna.
Jag får ju två 6 cm breda remsor kvar
när jag skär ut papperet till kuvertet.
God Jul är färdiga stickers
som jag klistrade på en liten tillklippt vimpel.
 
 
Baksidan fick också vimplar av samma papper.
 
 
Dagens kuvert fick ett stansat hörn på fliken.
Jag satte ett vit papper bakom förstås
så att snöstjärnan skulle bli vit.
 
 
Kortet och kuvertet.
 
Fyndade några REA-julpapper på Panduro,
med lite "lustiga" motiv.
Ska försöka trixa till kort och kuvert 
av dem så jag "kommer ikapp" med mina
"ett julkort i veckan"!
 
Imorgon bloggar jag som DT hos Helihak.
Välkommen in dit (eller hit) då!
Tills dess - KRAM!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Å vilket fint kort, du är så duktig som håller i med julkorten. Kommer kännas bra i december.

2015-03-10 @ 06:45:16
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så duktig du är med dina julkort:)Det här blev så fint med alla stjärnor på:)Läcker hörnstans:))

Ha en fin dag
Kramizar Marie

2015-03-10 @ 12:15:47
URL: http://mariespysselsida.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0