1 maj -15 Nytt "pynt" till ett nyrustat kök.....

Jag brukar ge bort "kom-ihåg-block"
och tändsticksaskar till vänner.
Försöker matcha dem med mina vänners kök.
 
Nu har en av mina närmaste vänner
renoverat sitt kök så det helt ändrat stil.
Naturligtvis skulle hon få 
nytt "kom-ihåg-block" att sätta på sin nya rostfria kyl.
 
 
Glömde tyvärr att fota det
innan jag la in det i cellofanpåsen.
 
 
Hennes nya kök går i vitt och rostfritt
med mörka bänkskivor.
Det gråmönstrade papperet från inkido
tyckte jag passade bra.
Mycket bling passar min vän.
 
 
Nertill på blocket satte jag också dekor
och ett gråsilvrigt organzaband.
 
Jag sätter ett par bitar
av en magnetisk övningskörningsskylt
på baksidan, så att den kan sitta på kylskåpet.
 
En bra bieffekt är att cellofanpåsen 
skylten ligger i 
passar perfekt att stoppa blocket i
när man ska ge bort det.
 
 
Tändsticksasken som hör till
ser ut så här.
 
 
Monterade med 3D-kuddar
för att få lite höjd.
 
 
Jag är så glad att min vän tyckte
att detta passade perfekt i hennes "nya" kök!
 
För er som "följer" min pollenallergi
kan jag berätta att här i Björkebo, där jag firar Valborg/1:a maj
är det än så länge pollenfritt!!
Hurra!
Det betyder härliga promenader
i skogen och längs Ljusnan!
Njuter!!
 
Hoppas du också kan njuta våren
på för dig bästa sätt!
 
STORT TACK till er som lämnar en kommentar
innan ni lämnar bloggen!
Ni ska veta att det gläder extra mycket!!
Tack även till er andra som tassar ut och in här
mer anonymt - ser att ni är en stor skara ;-)
Kram till er alla!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Har följt din vän på Fb och sett när deras kök har fått en hel renovering och dessa fina alster kommer att passa perfekt in där.
Kram & ha en mysig helg!

2015-05-01 @ 10:37:37
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Anonym

Så snyggt:) vi har oxå mycket rostfritt hemma och ibland kan det vara svårt att få vissa pysselalster att passa med rätt färg och art det ska passa stilmässigt men det här var jättebra och snyggt kram till dig😄

2015-05-01 @ 10:57:48
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Supernyggt block och t-ask du gjort till din vän:))
De färgerna passar ju perfekt till rostfritt:)
Läckra dies du använt:))

Skönt för dig att du kan vara ute och njuta lite av våren:))

Må så gott där uppe i Björkebo:))
Kramizar Marie

2015-05-01 @ 11:46:57
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pernol

Så snygga alster du har gjort sen jag sist var här :) Blocket och tändsticksask är supersnygga! Ha det så bra i Björken! :) kram Pernilla

2015-05-01 @ 16:21:29
Postat av: Elisabet

Supersnyggt!
Och jag misstänker starkt vem vännen är ;)
Tror att hon blir jätteglad!

Skönt för dig att få en fristad från allergin.
Jag har jobbat i trädgården idag, och tänkte på dig då.
Kram!

2015-05-01 @ 18:33:01
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Susy

Underbart fina presenter!!!!

Så glad att vi träffades igen i lördags!!!

KRAM SUSY

2015-05-01 @ 19:14:46
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: bili

Snyggt block, ett tag sedan du visade ett sådant. Snyggt Inkidopapper använt bra när det gäller mönstret och snyggt dekorerat.Även tändsticksasken riktigt snygg men den fina dekorationen. Så skönt att du kan få vara ute i det rätt så fina vårvädret. Ha det bra, sköt om dej. kramar bibbi

2015-05-01 @ 19:48:21
Postat av: Evas pyssel

Perfekt present till din beskrivning av väninnans inredning. Och vilken bra present detta är. Ha det riktigt skönt i Björkebo. Du skulle ha trivts bra här med. Här är innesittarväder för min del.Men scraprummet är perfekt sådana dagar.
Kram Eva

2015-05-02 @ 11:26:58
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0