11 maj -15 Veckans glittriga julkort....

Har haft ett så läckert papper
med frostglittrande träd i mina gömmor länge
och "klappat på".
En dag satte jag i alla fall saxen i det!
 
 
Fick så läckra dies av Lilla Pyssel Inger
när jag fyllde 70 i somras
och nu har jag invigt en av dem här.
Runt kanten, ovalen och motivet
har jag glittrat med Stickles Star Dust,
som var mest lik de glittrande träden.
 
 
 
Julrosorna kommer ochså från Lilla Pyssel Inger.
Satt bredvid henne på Fridstaträffen
och hon tänkte slänga dessa,
som hon tagit bort från sina rosor.
I stället fick jag dem, chalkade försiktigt med lite rosa,
satte utstansade "ståndare" i mitten 
och en strasspärla.
 
 
Insidan (lite snett fotad, för att glittret skulle komma fram)
Enkel med en utstansad oval,
julstämpel och lite bling.
 
 
Jättesnål med papperet,
så det blev bara lite remsor på baksidan.
 
 
Något kuvert blev det ju inte av detta papper
men ett fint glittrigt köpekuvert från bokhandeln.
 
Imorgon kommer mitt allra sista DT-kort
i Helihakbloggen.
Nu pensionerar jag mig även som DT ;-)
Det har varit ett par jätteroliga år
och jag är så tacksam till Gunilla för förtroendet!
 
Ha det gott och var rädda om varann!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såååååå läckert verkligen! !! :)

Kraaaaam
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-05-11 @ 22:06:19
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Super vackert julkort, me like:))Så vackert papper och diesen tokgillade jag:))Jag tycker "ofta" det är svårt att klippa sönder papper;)Insidan blev sååååå fin oxå:))Du är så duktig:)) Alltid lika kul att kika in till Dig:))

Må nu så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2015-05-18 @ 23:10:14
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0