13 maj -15 Vänkort med rosa rosor

Har köpstopp på papper eftersom jag har massor
men det gäller inte "kuvertpapper" ;-)
Hittade ett såå ljuvligt  sånt
hos Nettan på Fristadsträffen.
 
 
Härliga rosor i hörnet och vackert spetsmönster.
Fick inspiration till ett rosenkort.
Hade stansat ut ett rosaprickigt papper
och sen fick det inte plats på det tänkta kortet.
Nu har det legat i min låda länge
men idag tyckte jag det passade ihop med dagens kuvertpapper.
 
 
En fin rosenstämpel från Stempelglede
har jag använt idag.
Den är färglagd med distressmarkers
och vattenpensel.
De fina kanterna på det rosa papperet
är stansade med en die
som egentligen är en stor kvadrat
men man kan ju använda bara kanten också!
 
 
Insidan har fått en skrivruta utstansad
med den kvadratiska dien.
Det randiga papperet är baksidan av kuvertpapperet.
 
 
Baksidan med det härliga spetsmönstret.
 
 
Kort och kuvert - kolla hur fint spetsmönstret
sveper över hörnet på
kuvertets framsida!
 
Ja, det var dagens kort.
Riktigt rosigt!
Imorgon är det Kristi Himmelsfärdsdag
en av vårens alla helgdagar.
De flesta kanske har långledigt
med "klämdag" på fredag.
Hoppas du får en härlig helg!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Helt fantastiskt vackert!
Även jag har köpt distressmarkers nu, fast jag aldrig skulle göra det...
Dock bara några få, tills jag ser om det är något jag vill fortsätta med eller inte.
Kan det möjligen vara så att jag blivit inspirerad av Åsa? ;)
Kram på dig!

2015-05-13 @ 19:51:29
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Sindra

WOW! Vilket underbart vackert kort! Helt fantastiskt ljuvligt! Och så vackert färglagt. Jag färglägger inte alls numera. Lite synd egentligen, men jag tappade lusten. Vet inte varför. Kanske den kommer tillbaka någon gång.
Ha en riktigt fin helg!
Kram!

2015-05-13 @ 21:34:27
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Sindra

Och jag menar ju inte bara kortet förstås! Jag menar ju hela setet. Med kuvertet också! Dina fantastiska kuvert! :D (Y)

2015-05-13 @ 21:35:15
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Jag hållet med ! Kuvertet är oxå superfint👍 använde oxå ramen på en dies häromdagen..har ju inte så många än men får köpa på mig lite mer:) ännu en gång : kanonfint gjort💕💕💕💕💕💐kram cicci

2015-05-13 @ 23:20:20
Postat av: Onkis

Vilken lycka att få ett så fint kort med det vackra kuvertet i sin hand, underbara färger tillsammans.
Kram!!!

2015-05-14 @ 08:25:38
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: bili

Vackert vårligt kort, så fint färglagt. Du är en fena på att få till så fina kuvert och se vilka mönsterpapper som passar till det. Önskar dig en trevlig helg, hoppas du kan få vara ute lite i den f ö vackra tid. kram bibbi

2015-05-14 @ 09:08:03
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhh! så vackert ros kort du gjort:) Stämpeln har du färglagt sååååå fint:)) Vackert kuvertpapper, me like:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-05-18 @ 23:34:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0