2 maj -15 Glad såsom fågeln....

..... i morgonstunden
hälsar jag våren i friska natur'n...
På Fristadsträffen var en av utmaningarna 
att inspireras av en härlig bild av en fågel,
kanske en papegoja eller undulat.
 
 
Hade ont om papper som passade i färg
men en ljuvlig fågel hade jag!
De här mönsterpapperen gillar jag också,
och den fina fågelbursdien,
som jag har på långlån av Åsa.
 
 
Fågeln är glittrad både med Wink of Stella - clear
och sen lite stickles på vingar, rygg och rygg.
Tänk så svårt det är att få det att gå fram på bild!
 
 
Inuti kortet använde jag det andra papperet i serien,
vars baksida sen fick bli kuvertpapper.
Därför blev buren lite avklippt
så jag förlångde den med ett par rhinestones.
 
 
Kuvertet - både ut- och insida.
 
 
Kortets baksida och .....
 
........kort och kuvert.
 
Nu ska jag passa på att ta mig en promenad
innan björkhängena släpper ännu mer pollen.
Det börjar våras på riktigt även här i Ljusnandalen!
 
Tack alla goa som besöker mig här i bloggen
och ett extra tack till er som lämnar kommentarer - 
ni ska veta att det värmer!!
Ha det gott!
Var rädda om varann!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vackert kort med passande detaljer till det fina mönsterpappret :) Ha det gott. kram bibbi

2015-05-02 @ 15:48:37
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert kort du gjort, me like:)) Underbara papper och dies:)))) Vacker textstämpel på insidan:))) Och kuvertet blev lika vackert som vanligt:))
Hoppas ni har det bra:))När vi vaknade i morse så var det helt vitt ute, det gillade jag inte;)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-05-02 @ 17:40:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Iffa

Detta kortet är så fint :)
Fågeln är så vacker och så fint att du låtit dörren till buren vara öppen!
Kram iffa

2015-05-03 @ 08:52:25
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Onkis

Vilket fint kort i härliga blå färger, och jag tycker som Iffa, bra att bur dörren får vara öppen :)
Kram!

2015-05-03 @ 16:25:22
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0