4 maj -15 Fina papper jag fick....

...av en scrapkompis gav ny inspiration.
Tänk så bra när det som bara samlar damm
hos den ena blir en skatt hos någon annan!!
Tusen tack "Gobiten" Elisabet!!
 
 
Se vilket härligt "kuvertpapper"
där, liksom nu i naturen,
det spirar ur mörk mylla
vårens ljuva blommor!
 
 
Använde båda sidor av papperet till kortet
och försökte ta upp blommönstrets färger i blomdekoren.
 
 
Söt hÄngel svävar i det hela.
 
 
Lite blandade blommor o blad ur Björkebo-gömmorna
och en vacker spets.
 
 
En fin Martha Stewart- stansad kant
med fjärilar i ovankanten
och de utstansade små fjärilarna flyger i hörnet.
De är glittrade med Wink of Stellas penselpenna clear
och en liten linje med glitterpenna clear också.
Pilligt!!
 
 
Textstämpel från Pysseldags.
 
 
Insidan i samma stil....
 
 
.....liksom baksidan.
Liten namnetikett idag
då jag inte ville dölja de fina blommorna.
 
 
Till sist som vanligt
kortet med dess kuvert.
Bra-att-ha-kort tycker jag.
 
Tack för att du hälsar på här hos mig!
Nu i pollentider är det extra roligt
att ha kontakt med er blogg- och fb-vänner!
Tack för alla "gilla" och rara kommentarer,
både här och där!
Ni ska veta att ni gör mig så glad!
 
Ha det gott och njut av våren
och varandra!
Kramar i massor!
Imorgon bloggar jag för Helihak,
så då ses vi kanske både här och där ;-)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt blommigt kort min vän!! Stämpeln är ju bara såååå fin :)

Kram kram
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-05-04 @ 12:43:43
Postat av: bili

Riktigt snyggt och färgrikt kort :) allt smälter ihop så bra. "Hänglan" är så fin. Synd att dom inte finns att köpa längre. Tack för dina fina kommentarer i min blogg, den uppdateras inte så ofta längre, men pysslar gör jag, för fullt. Just nu är det student, examen och bröllop, samt en o annan födelsedag med 0 bakom ;
Ha en bra vecka, sköt om dej. kram bibbi

2015-05-04 @ 14:14:44
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart kort, me like:)) Vackra papper och hÄngla stämpeln är så söt där hon flyger omkring:)Visst är den söt den kantstansen med fjärilarna:))
Textstämpeln var så fin oxå, och kuvertet blev supersnyggt:))))

Här regnar det idag! Jag håller på att plantera mina hortensior som jag övervintrat i trädgårdlandet. Hoppas de blir lika fina som förra sommaren:)

må så gott
Kramizar Marie

2015-05-04 @ 15:21:37
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Ett härligt kort med fina detaljer, tur vi har våra scrapvänner - att man kan byta och ge bort sånt man inte längre inspireras av - och så kan nån annan gå till nåt så fint. Kram <3

2015-05-04 @ 15:50:32
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0