7 maj -15 Veckans julkort v 19

Nu är det jul igen... nej inte alls....
men jag vill ju gärna ha en bra hög kort,
när det är dags att spurta inför julen.
Därför känns det så bra att se högen växa
vecka för vecka!
 
 
Idag, när det är 18 grader varmt
passar det med snögubbar, eller hur!?!
Motivet fanns på ett papper jag hittade på Panduro
och det var också ett fint kuvertpapper.
P g a att motivet var så stort
fick kuvertet (och därmed kortet)
bli lite mindre idag, 14 x 14 cm.
Använde också ett par spillbitar av ett annat papper,
ett smalt satinband, en snöstjärnecharm 
och ett hjärta på gem.
 
 
Satte också dit utstansade snöstjärnor
som jag först lagt Glossy Accent på
och sen glittrat med Stickles Stardust.
Lyckades faktiskt få det att synas på fotot idag ;-)
Ljust blå rhinestones finns också
både här och där.
 
 
Insidan fick en annan del av mönsterpapperet
med den här söta fågelholken
och en God Jul-stämpel.
 
 
Baksidan .....
 
 
....och kuvertet (visst blev det fint!)
 
 
Ser att jag ska klippa av bandet lite ;-)
Här är i alla fall kortet och kuvertet.
Nu har jag lagt det i julkortshögen.
Så härligt att se den växa!
Har faktiskt fler julkort än veckor på det här året.
 
Imorgon lovar jag MYCKET vårligare kort!!
Kram och
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Becca

Tjusigt som vanligt. Jag gillar metaldekorationerna, gemet är väldigt sött.

2015-05-07 @ 07:01:22
URL: http://beccapysslar.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Awwww så himla sött kort!! :)
Jag har fortfarande inte kommit igång med mina julkort.....ojojoj

Kram kram
Marithaskortochscrap.blogspot.se

2015-05-07 @ 18:34:24
Postat av: Onkis

Tur att vi har en fin & härlig sommar framför oss innan tomten knackar på dörren :)
Men som vanligt är det ett fint julkort du har gjort.
Kram!

2015-05-07 @ 18:34:37
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Jättefint kort med snögubbar!!!

2015-05-07 @ 20:55:00
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.se/
Postat av: bili

Härligt julkort.Gillar din fina insida.Skönt att ha så många kort i högen till hösten. Önskar dig en skön helg. kram bibbi

2015-05-08 @ 08:33:23
Postat av: Cath.

Åh så vackert kort! Nu blev jag riktigt inspirerad att göra julkort! Klokt att göra i julkorten i god tid! Själv lyckas jag aldrig med det tyvärr...
Det var trevligt att få träffas på Fristadsträffen!
Önskar dig en fin helg!
Kram på dig, Catharina!

2015-05-08 @ 09:29:07
URL: http://cathspyssligaliv.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhh! sååå vackert julkort,me like:)) Det pappret var verkligen fint. Jag gillar ju blått till julkort:)) Stjärnorna glittrar så fint:) Glöm inte att klippa bandet;)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-05-09 @ 21:26:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0