28 november -15 Pippi på stjärnor....

....och fåglar har jag ju.
Idag blev det både och.
Hittade ett härligt stjärnpapper på Panduro
som inspirerade till detta kort.
 
 
Söta rödhakar från ett motivark
och utstansade God Jul från Rox
samt diverse stjärnor.
 
 
 
Som du ser monterar jag de olika lagren 
med distanskuddar för att få lite struktur.
 
 
Kortets insida pryddes med lite torrembossade stjärnor och....
 
 
...baksidan fick enutstansad guldstjärna
bakom namnetiketten
och en kvarvarande bit av mönsterpapperet.
Har använt favoriten "stjärtstansen" flitigt
på kortens alla sidor som du ser.
 
 
Kuvertet blev så här.
Fullt godkänt tycker jag ;-)
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Idag har jag varit på scrapträff
som Åsa ordnade i sin kvarterslokal.
Alltid så roligt och inspirerande
att träffa Gävlegänget!
Massor med prat och skratt och gemenskap.
Gjorde faktiskt tre kort också - bra va?!
Om du vill kommer du att få se dem här
senare i veckan.
Nu ska vi först fira första advent.
Njut och ta vara på dessa härliga dagar
och stressa inte!!!
Det blir jul även om du inte hinner allt
du har tänkte dig!
Det viktiga är att vi är rädda om varandra!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert julkort, me like:) älskade de vackra rödhakarna:))och det blev så vackert med kakservetten och bandet under motivet:)) Vackert stjärnpapper, kuvertet blev sååå fint:))

Idag har vi tänt det första ljuset, det är så härligt tycker jag:)) Nu ska vi på middag till mina föräldrar:)

Må så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2015-11-29 @ 15:04:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0