14 oktober - 15 Gnistrande snö....

....försökte jag åstadkomma på kortet idag.
Jag har använt spets och vågig brodyr
för att göra snödrivor
för renarna att skutta i.
 
 
Mönsterpapperet är ur ett gammalt julblock från Panduro.
Jag har monterat det på en mörkare brun cs
som jag stansat i överkanten
med en stjärnkantstans från Martha Stewart.
Jag satte en remsa vitt ritpapper bakom kanten
för att få vita stjärnor.
Hörnen är stansade med min nya favohörnstans
med konkav rundning.
 
 
Jag har stansat ut snöstjärnor i en lite glansig cardstock
med en stans från Martha Stewart
som heter Glacial snowflake.
Sen satte jag dit en massa bling som frost
och glittrade brodyrkanterna med Stickles Stardust.
Renarna är utstansade med en die från Marianne Design.
 
 
Insidan fick, förutom samma mönsterpapper,
en ren från ett annat papper i samma block,
samma hörnstans, några snöstjärnor, lite bling 
och en stämplad Julhälsning.
 
 
Stjärnkanten återkommer på baksidan
och min namnetikett är samma form
som God Jul-skylten på kortets framsida.
 
 
Naturligtvis blev det ett kuvert också
med det vackra mönsterpapperet med renar.
 
 
Avslutar som vanligt med kortet och kuvertet.
 
Såg just på TV att det snöat i södra Tyskland!!
Här har vi haft en riktigt härlig höstdag
med klarblå himmel och vackra höstfärger.
En härlig promenad runt Rudsjön fick vi
innan jag ikväll varit på stickcafé - så mysigt!!
 
Hoppas du haft en fin dag!
Kramar i massor!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Åh det var ett fint kort. Och det känns så aktuellt med hornbeklädda djur. Här är ju allt fokus på älgarna den här veckan. Så vackert du fick till det med spetsen och blingen. Riktigt lyckat.
Hoppas vi får vänta på snö och ....halka. Detlåter oroväckande med snö i Tyskland.
Kram Eva

2015-10-15 @ 10:49:59
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Super fint julkort, me like:)) Riktigt snyggt med spetsen, ser faktiskt ut som snödrivor:))Insidan och kuvertet blev också så snyggt:)))
Redan snö i Tyskland! Då närmar det sig väl här också snart;)

Må så gott
Kramizar Marie

2015-10-15 @ 22:06:45
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0