15 oktober -15 Förkylningstider......

....är det nu och många är drabbade.
En av mina bästa vänner ligger sjuk
och hon fick det här kortet idag.
Posten skötte sig alldeles utmärkt denna gång.
 
 
Ett mönsterpapper som jag fått
på nån scrapträff
fick bli bakgrund till den söta lilla tjejen.
Jag satte ett vitt ritpapper
utstansat med en fin die från Cherry Lynn:
Horizon Square Boutique Stacker Frames
bakom för att få en fin kant.
 
 
Jag färgla henne med Distress Markers och vattenpensel.
Motivet är utstansat med en die
från Lawn Fawn.
Det är så snyggt med "stygnen" runt kanten.
 
 
Diverse blommor ur mina gömmor,
några blad och glitterprickar.
 
 
En fin fjärilsdie (som jag inte vet fabrikatet på)
stansade jag i både
turkost papper och vitt.
På baksidan av den vita fjärilen satte jag tejp,
så att den inte blev lika genombruten som den turkosa.
Kropp o antenner i brunt och lite bling.
 
 
Insidans skrivruta stansaden också i ritpapper
och dekorerades med det mönsterpapper
som jag också använt till kuvertet
och texttagen på framsidan.
Det är från Primas Melody Colection
och heter "Open Sky".
Textstämpeln kommer från InkyWings.
 
 
Baksidan med samma vita spetskant
men i ministorlek,
samma mönsterpapper.
Även här har jag använt "stjärtstansen" i hörnen
precis som på alla mönsterpapper på kortet.
 
 
Kuvertet och .......
 
 
....till sist kortet med sitt kuvert.
 
Kanske du också är förkyld?
Då får du i så fall ta åt dig av krya-på-dig-önskan också!!
Jag har haft tur
och är fortfarande frisk -
peppar, peppar, ta i trä.....
 
Ha det gott och var rädda om varann!!
Kramizar!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhhh! så vackert krya-på-dig kort:)Underbart papper och en så söt stämpel som du färglagt sååå fint:)Fjärilen är en die från Memory Box.(hoppas det är rätt)Fina textstämplar och dies har du också använt:))Tokgillade den fina blomdekorationen:)
Du är så duktig:) Gulligt av dig att skicka ett kort till din sjuke vän:)Kuvertet blev sååå snyggt det också:))))

Ha nu en skön helg:)
Kramizar Marie

2015-10-16 @ 09:58:20
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0