17 oktober -15 Njut av varje ögonblick....

Jag älskar svenska textstämplar
med bra texter
och fina typsnitt, eller "fonter"
som det heter på dataspråk.
 
 
Visar därför insidan av kortet först idag.
Skrivrutan är utstansad med en die
från Lawn Fawn.
Mönsterpapperet är från ett litet block
från Crafty Individuals 'Book 4'
som jag köpt för läänge sen i London.
De här 15x15 cm- papperen
används ju sällan hos mig
eftersom de ju inte räcker till kuvert ;-)
 
Blommorna fanns plötsligt i en av mina gömmor 
- vem vet hur de kom dit -
och här tyckte jag de passade!
 
 
I högen med REA-papper jag fick från Åsa
fanns det här fina kuvertpapperet.
Kolla - så fint både utanpå och inuti!!
Det är från Primas Indeed Collection
och heter "Fairy Garden".
Valde den lila utsidan
som matchade det fina papperet i det lilla blocket.
 
 
 
Stängt kuvert.
 
 
Framsidan av kortet ser ut så här.
Klippte en vimpel av kuvertpapperet
och en av baksidan på det papperet
i förra blogginlägget,
som jag monterade på vitt ritpapper.
Samma bakgrundspapper som inuti kortet.
 
 
Kajsans fina pippi fick bli en färgaccent,
färglagd med Distress Markers.
Till själva pippin har jag använt picked rasberry.
Jag stansade ut pippin med en rund die 
med laskad kant.
Den är från Memory Box.
 
 
En kakservett bakom i hörnet,
en fin lila blomma och några långa
blomstrån fick dekorera.
 
 
 
På högra sidan satte jag en stor glittrig brad,
några knallrosa rhinestones
och en dubbel rosett.
De här rosetterna är ganska lätta att få till
med hjälp av en plastgaffel.
Om du vill veta hur jag gör
kan du få veta det HÄR.
Scrolla ner i inlägget så finns en tutorial!
 
 
Kortets baksida med en enkel dekor.
 
 
Avslutar som vanligt med kortet och kuvertet.
 
I helgen har Åsa haft besök av en scrapkompis
och jag har också fått vara med på ett hörn,
både på härliga höstpromenader
i det härliga vädret,
goda middagar
och scrapstunder hemma hos Åsa.
Såå glad att jag fick vara med på ett hörn!!
Kjell är ju i huvudstan på jobb
men imorgon kommer han hem igen - härligt!!
 
Hoppas du också har en härlig hösthelg!
Kramar!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pyseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert kort, me like:) Underbara papper och den där vimpel dien är ju såååå läcker:))
Pippin med de stora ögonen är ju bara för söt, och du har färglagt den sååå fint:)) Texten var också fin:)
Och sist men inte minst har vi ju det ursnygga kuvertet, som vanligt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2015-10-19 @ 19:00:11
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0