18 oktober -15 Mera fågelsång.....

Vi har ju haft några scrapstunder hos Åsa
under helgen när Tirre varit här.
Eftersom Åsa har mycket scrapgodis
tyckte hon att jag inte behövde ta med mig
så mycket mer än papper.
Snällt - men åh så svårt det var
när jag inte hade det jag var van vid ;-)
Blev tvungen att göra färdigt det här kortet
när jag kom hem.
 
 
Kortet är 13.5x13.5 cm
eftersom jag inte kunde dela papperet som jag brukar
för att få ett bra "kuvertpapper"
och fina bitar att dekorera detta kort,
och kanske även ett annat, med.
 
 
Tänkte på körsbärsblom
och grönfinkar när jag färglade
med det är inte några artbilder precis ;-)
Lät Spellbinderdien sitta kvar när jag stansat
för att få den vita kanten.
Sen la jag en rand med Distress Marker Shabby Shutters
längs kanten på dien
och drog ut den med vattenpenseln.
 
 
En liten kakservett sitter bakom motivet
som också är monterat på distanskuddar
på en brun scalloped cirkel.
 
 
Dekorerade med körsbärsblom,
blad och pärlstrån
på båda sidor om motivet.
En liten fin Krya-på-dig-stämpel från Pysseldags
sitter i övre hörnet.
Hörnen på mönsterpapperet är som så ofta
stansade med "stjärtstansen".
 
 
Kortets insida fick en textstämpel
från Inky Wings,
mönsterpapper och platta blommor.
 
 
Baksidan.
 
 
Kuvertet blev så här fint
med Primapapperet "Troubador"
från Melody Collection,
som ju också finns på kortets alla sidor.
 
 
Kortet med kuvertet till slut.
 
Tänk att vi fortfarande har ett så härligt höstväder!!
Igår hade vi faktiskt varmast i Sverige
här i Gävle.
Vi har promenerat och njutit av 
underbara höstfärger.
 
Nu är det snart ny vecka
med nya utmaningar och möjligheter.
Hoppas du har det lika bra!
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Underbart fint kort!!!
Tack för en härlig helg! Det har varit ljuvligt att få hälsa på er och er fina stad.
Kramar om

2015-10-18 @ 22:54:18
URL: http://thereselittlecorner.com/fotoblogg
Postat av: Annorlunda

Jag är mångsysslande och kreativ människa!


Jag är en mångsysslande krativmänniska. Kattälskande, hundälskande, djurälskande småtokig 50+tant som inte kan låta bli att inspireras av allt som verkar roligt, intressant och utmanande. Jag gillar att pyssla och göra smycken, skriva, läsa, måla, teckna, sy, virka, klappa katterna, hålla på med datorn och en massa annat - tiden räcker inte till för allt. Min sämsta gren är ordning och reda, städa på freda' - men kaosforskning ägnar jag många timmar åt.
pyssel, läsa, skriva, måla, teckna, sy, skapa, dator, psykologi, antropologi, kvantmekanik, astrologi, djur, en massa annat. Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m. Att vara annorlunda liv med diagnoser! Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Har Autismspektrumtillstånd, Autism, kronisk depression. Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda! Har varit mobba hela min barn, ungdom, halva vuxna liv. Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m. I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. För samarbete kontakta mig på min E-mail: [email protected] Blogg: annorlundakvinna.blogg.se .............. Välkommen till min blogg. Här kommer du att få läsa om hälsa,träning, miljö, upplevelser, natur och förhoppningsvis få inspiration till att prova något nytt recept eller något annat roligt.

Intressen

2015-10-19 @ 17:31:12
URL: http://annorlundakvinna.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert krya på dig kort! Vackra papper och stämpeln var såååå fin och snyggt färglagt:))Visst är det konstigt att man vill "plocka" från sina egna gömmor när man ska dekorera sina kort;)Jag är precis likadan;) Vackert även med körsbärsblommorna och kuvertet blev supersnyggt:) Du är sååååå duktig:))
Idag har jag skickat iväg ett lite större brev till dig:) Du får nog hämta det på ditt utlämningsställe;)Hoppas det kommer till dig imorgon:)

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

Svar: Så spännande!! Vår brevbärare brukar vara jättesnäll - i fredags ringde hon på med ett STORT paket ;-) Annars tar jag gärna en sväng till Konsum Eken!Tusen tack för alla rara kommentarer!!
Kram!
MormorMargareta

2015-10-19 @ 19:13:52
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Carina Söderqvist

Många tack för ditt besök hos mig.
Vad roligt att du också gör disktrasor. Grytlapparna är inte svåra. Jag har lärt mig av en vän. Finns en beskrivning på spanska. Men lätt då man ser hur hon gör. Ska se om jag hittar den länken.
Som alltid gör du en massa fina kort. Ha det bra kram

2015-10-19 @ 22:32:07
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0