20 oktober -15 Expressen eller Aftonbladet.....

.....brukade en fotoinstruktör säga
om en bild där man inte riktigt
kunde bestämma sig för
om man ville ha med det ena eller det andra motivet
utan valde båda på samma bild.
 
 
Här kände jag mig ungefär likadan.
Ville så gärna ha med 
både den söta lilla hÄngeln
och den fina texten.
 
 
Papperet är ur den fina högen från Åsa.
Älskar de här pelargonpapperen från Prima!
Det blir så fina kuvert av dem!
 
 
Jag har färglagt hÄnglatösen med Distress
och vattenpensel.
Klippte motivet som en vimpel
och glittrade kanterna med Stickles Stardust.
Ett seambindingband i turkos
med rosett knuten med hjälp av en plastgaffel.
 
 
Den fina textstämpeln kommer från K-design
och visst är det sant som står...
Klippte en vimpel även här, 
glittrade kanterna
och satte lite rosa blommor och sugrör i hörnet.
 
 
Jag hann både skriva i kortet
och ge bort det
innan jag fick chans att fota den här gången.
 
 
Baksidan och.....
 
 
....kort och kuvert.
Det är framsidan på kuvertet
du ser under kortet här.
Pelargonerna väller så snyggt över
från fliken på baksidan :-)
 
Det var allt för idag.
Det här kortet blev gjort hos Åsa
vid en av våra scrapstunder under helgen.
Vi har haft det såå mysigt!
 
På lördag åker vi på Fridstaträffen.
Oj så jag längtar!!
Var ju i Italien när Avestaträffen var .i höst
och vi har inte kommit igång
med träffar i Gävle än i höst
så jag har nog lite abstinens ;-)
 
Höstruskigt väder här idag
- men besök av rara Charlotta/La Vikinga
förgyllde dagen!!
Härligt med scrapvänner!!
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Härligt med scrapträff. Vi har vår lilla träff om en vecka. Men det är ont om träffar i den här delen av landet. Vilket underbart papper med pelargoner. Det gillar jag. Och så perfekt till ditt kuvert. Skulle säkert passa bra till kuvertkort också.
Aftonbladet eller Expressen ? Ja så brukar man säga , men här gäller bara ensidigt EXpr( ha ha ) för åt dem skriver sonen i London.
Ha en trevlig träff och helg. Kram Eva

2015-10-21 @ 10:12:06
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhhhh! så underbart vackert kort!! Riktigt vackert papper och supersnyggt med både hÄngla stämpeln & textstämpeln:))Läckert med de små sugrören också:))
Det blir ju så fint när man gör vimplar, jag gillar ju det;)
Kuvertet tokgillade jag, supervackert:))))

Idag har vi underbart vackert höstväder, igår regnade det lite.

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2015-10-21 @ 12:37:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0