1 september -15 Nytt format....

Ett jättefint block med papper,
med mått 21x21 cm, kunde jag inte motstå,
trots att de ju inte räcker till mina vanliga kuvert ;-)
 
Men man kan ju ändra storlek 
på både kuvert och kort!
 
 
Så här blev kuvertet.
Det blev 13,5x13,5 cm
och kortet fick då bli knappt 13x13 cm.
 
 
Det fick bli ett ganska enkelt kort.
Jag har stansat ut de runda med dies från Memory Box:
Stitched Circle Layers.
Stansade ut mönsterpapperet med en likadan kvadratisk
som jag fick låna av Åsa.
.
 
De fina stämplarna kommer från Pysseldags.
 
 
En organzarosett fick fullborda det hela.
För att bandet skulle synas mot mönsterpapperet
la jag det dubbelt
och klistrade fast det med dubbelhäftande tejp,
bakom liksom inuti.
 
 
 
Inuti kortet satte jag en skrivyta
som också stansats med en Memory Box-die.
 
 
 Baksidan med min namnetikett,
också utstansad med Stitched kant.
Mönsterpapperscirkeln är stansad
ur mönsterpapperet bakom skrivytan inuti kortet.
Det är ett bra sätt att få papperet att räcka längre.
 
Fotade aldrig kort och kuvert idag
eftersom det ju genomgående är samma mönsterpapper.
Riktigt kul att göra ett kort i ny, mindre storlek -
det lär inte bli det sista!!
 
Det här kortet är också gjort
under Uppysslingträffen i lördags,
men det är helt och hållet
min egen idé och ingen utmaning,
så jag har ingen att "skylla på" ;-)
 
Ha det gott! Kramar om!!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert kort:)) Kul med lite andra format ibland.
Du är ju väldigt duktig på att använda allt papper, inget spill där inte;)Pappret du använde var verkligen vackert:))Vackra stämplar och söt rosett:))
Idag blir det en sväng till stugan:) Solen skiner här idag:))

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2015-09-02 @ 11:40:36
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0