16 september -15 Att utmana sig själv.....

Att delta i utmaningar och tävlingar är inte riktigt min grej.
Dels tycker jag det är lite svårt
att tävla i skapande,
vare sig det är kortmakeri 
eller för den delen foto,
vilket gjorde att jag så småningom gick ur fotoklubben.
 
Däremot kan jag tycka det är roligt
och utmanande att pröva på
att skapa utanför min vanliga "comfortzon".
Här ett exempel på det:
 
 
I söndags öppnade rara Helene sin butik
bara för mig en stund.
Hon ska byta lokal och hade haft rea
för att slippa packa ner allt
med sista dag på fredagen.
Tyvärr hade jag helt missat det
men hon ställde glatt upp för mig - vilken tjej!!
MASSOR av underbara reapapper
och såå många som blir härliga kuvert,
men många med mycket starkare färger
än jag normalt använder.
Det här är "Flower Child Aquarius" från Bo Bunny.
 
 
Jag använde en vit cardstock till kortstomme
och en kakservett i matchande grönt.
Kanten på vimpeln med texten
är baksidan på papperet.
Det blev ett enkelt kort 
där papperet och blomman fick tala!
 
 
(Förlåt oskärpan!!) 
Cirkeln bakom blomman är stansad med en die
från Memory Box: Stiched Circle Layers,
med den fina streckade kanten.
"Stjärtstansen" i hörnen
och så lite guld.
 
 
Textstämpeln kommer från Pysseldags.
 
 
Jag viker nästan alltid mina kort i överkant.
Tycker att de står så bra då
och så behöver jag bara pynta en insida ;-)
 
 
Insidan fick bli så här enkel idag.
Även den här fina stämpeln från Pysseldags.
Titta in så får du se hur mycket fina textstämplar där finns,
både i gummi och som digisar!
Jag har chalkat med en metallisk chalk idag,
koppartonad - love it!
 
 
Baksidan med enkel dekor.....
 
 
....och så avslutar jag som vanligt
med kortet och kuvertet.
 
Här har vi haft en skön och ganska solig dag idag
trots att vi var "lovade" regn.
Jag blir så glad när jag ser att ni är många
som besöker mig i bloggen!
Ännu gladare blir jag över er som lämnar ett spår!!
TUSEN TACK!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Det var minsann ett häftigt kort . . . och kuvert. Och det gillade jag som älskar färger. Jag tänker också ibland att jag ska utmana mig själv och tittar lite vid sidan på mina scrapkompisar. Men vad händer ?? Jo det funkar inte. Jag är snabbt tillbaka i min egen stil igen. Kanske bäst så. Men nu ska jag i alla fall försöka hitta lite nytt material att leka med. Du vet ju var !!!!
Kram Eva

2015-09-16 @ 21:49:16
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart färgsprakande kort:))Vackert med kakservetten med blomman på:) Vimpeln med texten gillade jag massor:)))))Insidan blev så vacker och så även kuvertet:)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2015-09-17 @ 17:41:53
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Altså hur hinner du med att göra alla dessa kort på så kort varsel. Jag gillar verkligen din entusiasm och stilen på dina kort. :)

2015-09-18 @ 22:21:55
URL: http://www.moascreation.blogg.se
Postat av: CreaMaria

Läckra färger och fint kort! :D

2015-09-23 @ 11:48:34
URL: http://www.madebycreamaria.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0