6 september -15 Mera sol och en hÄngel till....

Både igår och idag har vi också haft härligt soligt!
Har förstått av smhi att alla inte varit
riktigt lika lyckligt lottade.
Jag fortsatte alltså med min solgula cardsock
men med ett annat mönsterpapper
som gav andra färger
på kortet och motivet.
Jag färglägger nästan alltid efter att jag valt papper
för att färgmatcha motivet
med mönsterpapperet.
 
 
Dolde mycket av papperet på framsidan idag ;-)
Har använt båda sidorna av 
My Minds Eyes Follow your heart-series
"Be amazing".
Använde två kakservetter på varann
under den söta hÄngeln.
 
 
Visst är hon rar med sin blomsterkorg?
Jag har färglagt
med Distress Markers och vattenpensel.
 
 
Ett par trollsländor i rätt färg
fanns i mina gömmor så de fick vara med.
Gjorde en vimpel (som så ofta)
och stämplade  Höstkramar på den.
Pappersbanden på båda sidorna om den
fanns längst ner på mönsterpapperet.
Brun dubbel organzarosett med turkos brad som knut.
 
 
På andra sidan blommor 
och en bladswirl med några turkos halvpärlor.
 
 
På insidan har mönsterpapperen
fått mera uppmärksamhet.
Textstämpeln kommer, liksom den på framsidan,
från InkyWings - en av mina favoriter,
gillat Lisas fina textstämplar.
Primablommor som matchar papperen.
 
 
Baksidan och......
 
 
.....kuvertet.
Mönstret är lite intressant "skevt" ;-)
 
 
Kortet och kuvertet.
 
Tidigare i somras blev jag kontaktad av Marit
som är redaktör för det norska webmagasinet
The PaperCrafting.
De presenterar varje lördag en nordisk papperspysslare
och hon ville ha mig med.
Vilken ära!!
Igår handlade deras "Nordstjernen"-inlägg om mig!!
Det finns MYCKET annat intressant också i The PaperCrafting
har jag upptäckt!!
(Ska jag vara ärlig visste jag inte att den fanns innan!)
Kika gärna in så har du mycket att upptäcka!
Klicka HÄR så kommer du dit!
 
Tack för att du kikade in hos mig!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Www.moascreation.blogg.se

Hej, vilken härlig blogg och fina kort. 😍
Jag gör tvärtom. Målar stämpeln först och väljer papper/färg efteråt ☺️ Ha en fortsatt fin kväll kram Moa

2015-09-06 @ 21:22:21
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert höstkort, me like:)) Supersöt hÄngla stämpel som du färglagt så fint:))Jag brukar måla först och sen välja papper, men din idé är kanske bättre:)Vackert med kakservetterna och vimplarna blev läckra:))Bladswirlen var riktigt fin:))
Likaså kuvertet:)))

Grattis till utmaningen, så roligt:) Lycka till!!
Det blev akuten för mig i Fredags med knät! De hittade en rejäl inflammation i knät, så nu har jag fått medicin:)Så nu håller jag tummarna att det blir bättre:)

Må så gott vännen:)
Kramizar Marie

2015-09-06 @ 22:18:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort är sååå fint och hon är en riktig sötnos. Kul att du fick vara med och inspirera i webtidningen. Längtar tills du kommer hem så vi får ses. Kram <3

2015-09-07 @ 14:45:58
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Enjoy my Life

Hej på dig
Nu har jag gjort en ny blogg. Min gamla kommer väl att försvinna allt eftersom.
Vill testa att det fungerar. Så du får gärna gå in och skriva ett hej!!
Kram på dig från Maria

2015-09-07 @ 22:39:36
URL: http://enjoymylife01.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0