10 april -16 En poncho till min vän...

.... stickade jag under vår resa.
Lotta fick den i födelsedagspresent
när jag kom hem från resan.
Hon hade haft sin födelsedag
alldeles innan vi kom hem
och ett kort och en blomma fick hon förstås då,
men ponchon stickade jag
mestadels på shinkansen = japans snabbtåg ;-)
 
 
Lotta var med och valde garnet
innan jag åkte.
Det är ett öglealpackagarn som heter cacao,
mjukt, skönt och varmt.
Jag ser att vi borde dragit flätan fram rak
innan vi fotade.
(Eftersom ponchon är så mjuk och följsam
hakar den ibland upp sig på kläderna man har under.)
Lotta blev jättenöjd
och ser fram emot att den blir skön 
också kyliga sommarkvällar 
och då även till vita långbyxor etc.
 
Har redan börjat sticka på en ny poncho till mig.
Den är i tunnt mohairsilke
ombrefärgat i dovt blått och turkos.
Det kommer att bli såå snyggt!!
 
Idag har vi haft en härlig solskensdag
med promenad ute vid havet.
Nu börjar ny vecka
med nya utmaningar och möjligheter.
På lördag åker vi till Bromsten och Fristadsträffen - längtar!!
Kanske ses vi där!?!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så gulligt av dig att sticka en poncho till din väninna och snygg blev den ju också:)Kul också att du gjorde den när du var i Japan! Lycka till med din poncho:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-04-12 @ 14:37:43
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0