20 april -16 Mer jul från träffen....

Man kan nog tycka att det är knäppt
att göra julkort 
när äppelträden står i blom i Kungsträdgården ;-)
Jag knogar dock på med mina nu
"drygt ett julkort i veckan".
Till Fristadsträffen hade jag packat med
en hel del spillpapper för ändamålet.
Till det här kortet hade jag t o m hittat
ett matchande "kuvertpapper"!!
 
 
Stjärnor i olika former hör ju till favoriterna
som du kanske förstått!
Det här är ett MajaDesign-papper.
 
 
Till vimplarna har jag använt dies
från Lawn Fawn, #LF687.
Den största vimpeln är stansad med den stora dien.
De andra har jag "snickrat" lite med
eftersom papperen inte räckte egentligen,
men med lite fix och list
fick jag till det ;-)
De fina blåvita snörena fick jag
av min goa bordsgranne Annica
när jag glömt mina egna rödvita hemma.
Vitt ritpapper på röd kortstomme
och sen ett av Panduros skimrande blå cardstock
i bakgrunden.
 
 
Har som vanligt böjt upp vimpelflikarna
och monterat med distanskuddar.
De söta blanka satinstjärnorna hittade jag
hos Ulrika på Loppisen.
 
 
Stansade ut God Jul
glittrade det med Wink of Stella Clear
och la på ett lager Glossy accent.
Det blev läckert tycker jag!
 
 
Insidan fick matchande dekor
och en stjärnformad julstämpel.
Den blev klar när jag kom hem
så här är mitt rödvita snöre med ;-)
 
 
 Enkel baksida....
 
 
...och till slut kortet och kuvertet, som vanligt!
 
Å så roligt och inspirerande det är
med scrapträffar!!
Inte blir det så mycket skapat 
för min del, 
men desto mer umgänge med nya och gamla scrapvänner,
prat och skratt,
gott och mysigt fika
och hur mycket inspiration som helst!!
Tack alla - arrangörer och deltagare!!
Om du inte varit på träff - åk!
Du kommer inte att ångra dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Christel

Jättefint julkort och kuvert, snyggt med stjärnorna! Kul att träffa dig på träffen (vi satt vid samma bord)! Nu har jag kollat runt lite på din blogg, avis på ditt scraprum är jag. Kram från en annan pensionär!

2016-04-21 @ 08:37:43
URL: http://titteovergaard.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ännu ett läckert vimpeljulkort, me like:))
Vackra papper och julstämpeln är jättefin:)
Kuvertet likaså.

Må så gott
Kramizar Marie

2016-04-21 @ 22:37:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0