21 april -16 Kort till ett ensamt kuvert...

.... fick det bli idag.
Hade ett "överblivet kuvert"
som jag fick tillbaka en gång.
Den som fick kortet tyckte
att det kunde återanvändas,
men jag hade ju inget papper kvar. 
 
 
När jag städade bland mina spillpapper
passade jag på att leta såna
som kunde passa till ett kort.
Jag utgick från  cirklarna på papperet
och så här blev kortet!
 
 
 Cirklar av spillpapper i olika storlekar.
Tänkte idag också visa
hur jag gör för att få papperet att räcka längre.
 
 
Här är hur jag använde den mörka
purpurfärgade cardstocken.
Hålen syns ju inte bakom de överliggande lagren.
 
 
Den ljusare lila cardstocken räckte till allt detta.
 
 
Några av de utstansade delarna
kan du ju se här.
 
 
Textstämpeln är från InkyWings.
Fin tycker jag!
Blomhörnet består mest av de nya
söta blommorna som jag fyndade
hos Engströms på Fristadsträffen i helgen.
 
 
De söta fjärilarna är stansade
med en Martha Stewartstans i spillpapper
med lite glansig yta.
Jag satte dit pistiller som antenner.
Ser att jag glömt ett par pärlor 
på en av fjärilskropparna - ska åtgärdas!!
 
 
Insidan fick bli lite mildare i färgen.
Den rutiga kanten är det som blev kvar
när jag stansat ut den stora cirkeln till framsidan.
Skrivcirkeln satte jag i hålet, 
tillsammans med scalloped-kanten.
Lite platta blommor och en fjäril till.
Stjärtstansen i hörnen
både här och på framsidan förstås!
 
 
Baksidan fick gå helt i cirkelns tecken.
 
 
Kuvertet med sitt "nya" kort.
Mönsterpapperet med de olikfärgade prickarna
är av samma fabrikat som kuvertpapperet
tror jag mig minnas.
 
Ja, det kändes faktiskt
som att jag skapat lite MAGI!
Gör det du också!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Strömberg

Fiffigt att använda pistiller till spröt, magi, det håller jag med om, du är så duktigt!!!

2016-04-21 @ 21:12:34
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå vackert kort i härliga papper, dies och dekorationer:)Riktig magi det där med alla spillpappersbitar, du kan du:)Kuvertet passade ju perfekt:)

Ha en fin dag imorgon:)
Kramizar Marie

2016-04-21 @ 22:41:29
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0