25 april -16 Vårmode á la dazumahl.....

Tänk vilka vackra kläder man hade 
förr i tiden!
 
 
Hittade några gamla bilder i mina gömmor
och tyckte de passade till det papper
jag valt till kuvertet idag.
Jag tror det var på ett klippark från Graphic45
som den här bilden fanns.
 
 
Dagens kuvert ser ut så här.
Det fina papperet är från My Minds Eye: Bohemia,
Bungalow "Me and My Cousins"
 
 
Tyckte det passade med lite "hattnåar"
till damernas eleganta hattar.
 
 
Blomdekoration i färger som matchar damernas kläder.
Den vackra vita stansade bården
är gjord med en spellbinderdie: S4-506,
som jag köpte på en scraploppi - ett fynd tycker jag
 
 
Ett metallhörn sitter i ett hörn
och jag har glittrat runt motivet
med Stickles Platinum.
 
 
Här är hela kortet.
Den stansade bården bakom motivet
är kortare än vad jag behövde,
så jag kapade den och drog isär den -
det syns ju inte bakom motivet.
 
 
Insidan av kortet fick en lämplig textstämpel
tycker jag.
Dekor av mönsterpapperen och några blommor.
 
 
 
 Avslutar med kortet och dess kuvert.
Vet inte idag vem som ska få det
men tror nog att många av mina vänner
skulle gilla det,
även om vi inte riktigt är så gamla
att vi levde under den tiden
då man hade så här fina kläder ;-)
 
Lite trädgårdspyssel försökte jag med idag också,
trots att näsan droppade envist.
Fick ge upp efter ett tag.
Tur jag tränar på Korpen nu när promenaderna blir få ;-)
 
Ha det bra - oavsett väder!
Scrappa kan man ju alltid i alla väder!
Jag har mer att visa ;-)
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhh! så läckert kort, me like:) Så fina papper och alla dies och dekorationer är underbara:) Så snyggt med hattnålarna:)
Ja, tänk vilken fin stil damerna hade på den tiden:)

Här har vi det kallt och snö om vartannat, jätte konstigt väder!
Jag har gjort ett nytt inlägg, välkommen in och kika hos mig:)

Jag har sått fröna som jag fick av dig, så nu hoppas jag de kommer upp också;)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2016-04-26 @ 13:05:33
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Åh vilket jättefint papper du har använt! Kortet blev ju jättefint med nålar och allt!
Charlotta

2016-04-27 @ 18:35:52
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0