3 april -16 Hemma igen....

.... och nu gäller det att hinna ikapp!
Julkort för vecka 12 kommer här
(i all hast):
 
 
Guldtema idag, eftersom det var 
gyllene prickar i julstjärnorna på mönsterpapperet.
Det fanns med i en scraptidning
jag köpte före jul.
God Jul-dien fick jag i julklapp av Åsa.
Monterade den på en utstansad "skylt"
med gullpapper under.
Sen fick det bli lite stansade julstjärnor också
och dito blad.
Det är halvpärlor i guld på blommorna
även om det inte syns så bra på fotot.
 
 
Insidan......
 
 
....baksidan och.....
 
 
...kort och kuvert.
Blev ett rött köpekuvert idag
i samma färg som dagens kortstomme.
Storleken på kortet är 10x15 cm.
 
Oj så trött jag är nu!!
Kroppen tror ju att det är Japantid,
alltså +7 timmar nu när vi har sommartid,
och tycker att jag här i sjutiden på söndagskvällen
redan har hunnit till måndag 
och två på natten!!!
Gäller att hålla sig vaken en stund till
så kroppen lär sig.
 
Var ju en riktigt "early morning bird" 
i morse också,
trots den l å n g a resan hem.
23 timmar blev det från det vi gick upp i Kyoto
innan jag låg i min säng här i Gävle.
Återkommer med lite resebilder sen
när jag hunnit välja och redigera lite.
 
Imorgon börjar en ny vecka med nya möjligheter!
Ha det riktigt bra!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Välkomna hem från Japan:) Förstår om du är jätte trött. Det tar nog ett tag att komma igång igen.
Att du orkat blogga och göra kort tycker jag är tufft gjort;) Julkortet blev jätte vackert med allt rött och guld:)) Jag har inte gjort några julkort efter nyåret. Jag trodde jag skulle göra det, men icke;)

Må nu så gott vännen:)
Kramizar Marie

2016-04-04 @ 15:14:40
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0