4 april -16 Nästan ikapp....

.... med julkorten - här kommer nr 13:
 
 
Igår bläddrade jag igenom Panduros låda
med utgående papper.
Det här med glittrande stjärnor
gillade jag mycket!
Några av stjärnorna fick ramar
av utstansade stjärnor,
Rhinestonestjärnor fick kortet att glittra lite extra
liksom Stickles Stardust runt den vågiga kanten.
 
 
Använde en hel del distanskuddar
då jag monterade de olika lagren.
Lite struktur skadar ju inte
även om det är ett ganska enkelt kort.
 
 
Dagens kuvert är ganska annorlunda.
De här sötnosarna fick bestämma
hur jag använde papperet
och jag gjorde en "rak" kuvertmodell
för att kunna få dem på kuvertfliken.
Stansade ut en bit vitt ritpapper
med dien jag använde på kortets framsida.
Det fick bli ett isflak för dem att ligga på
och hjälpte till att få papperet att räcka.
 
 
Insidan av kortet.
Skar ut ett par spetsar på stjärnan
nere till vänster och stack in ritpapperscirkeln.
En utstansad ram ur glansig vit cs
runt den stjärnan också.
Cirkeln utstansad med die från Memory Box:
Stitched Circle Layers.
Gillar sömmen runt om!
 
 
 
 Baksidan och....
 
 
...kort och kuvert till sist.
 
Imorgon kommer ett lite annorlunda kort
inspirerat av resan till Noumea,
på Nya Caledonien i Söderhavet.
Hoppas du kikar in här då också!!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå vackert julkort i härliga färger:) Det blev så fint med alla de olika stjärnorna. Vimpeln på framsidan gillade jag massor:)) Kuvertet med de söta sälarna tokgillade jag också:))

Här regnar det också idag!
Må så gott
Kramizar Marie

2016-04-06 @ 14:26:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0