8 april -16 Murrigt julkort v 14.....

Det är så kul med korten - de kan bli såå olika
beroende på papperen jag just då faller för.
Här ett vinrött Primapapper
med underbart "kuvertmönster" i beige.
(tror det heter Angel Breath")
 
 
 Här var det verkligen möjligheten
till ett riktigt snyggt kuvert
som fick mig att välja papperet.
 
 
Tyckte att den här ängeln passade till.
Spets och satinband med rosett
ger samma lite gammaldags känsla.
Satte motivet på en beige cs-ram
och limmade dit en kant av pärlband.
Åsas julpoststämpel i hörnet.
 
 
Har monterat med distanskuddar, som vanligt,
dels under den beige cardstocken,
dels under vimpeln av kuvertpapperet,
där jag satt distanskuddar bara bakom vänstra kanten,
dels under såväl motivet som poststämpeln.
 
 
Insidan fick lite spets i kanten av mönsterpapperen
och så den fina God Jul-stämpeln
som Åsa hittade i en loppislåda åt mig.
Tänk att ha en sån dotter!!!
 
 
Som du ser har mustasch-stansen
fått jobba här på baksidan också ;-)
Mönsterpapperet inramade namnetiketten så bra
att den fick vara utan kant idag.
 
 
Som vanligt avslutar jag med kortet och kuvertet.
 
Medan jag suttit här och bloggat
har nästan alla moln givit sig iväg
och solen strålar.
Det blev ingen murrig dag, trots allt!!
Ger mig ut på långpromenad
och hoppas på skapligt pollenfritt....
Smhi lovar en fin helg.
Hoppas du får möjlighet att njuta!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Titti

Fint kort du gjort till julkort samlingen.
Det är verkligen skönt att ha gjort en del
är bättre med jul året runt , varje vecka " ler"
Trevlig Helg och kramar från Titti

Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!

2016-04-12 @ 13:54:15
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej igen!
Där hände det nåt tokigt med datorn;)
Underbart fint julkort, me like:) Pappret var så fint och motivet med ängeln gillade jag:)Du har satt ihop spetsen och satinbandet så läckert på framsidan:)) Mustasch-stansen gillar jag också, det blir alltid snyggt med den tycker jag:) Insidan och kuvertet blev så snyggt också:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-04-12 @ 14:13:09
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0