9 april -16 Fågelsång i morgonstund....

.... väckte mig i morse.
Koltrasten höll konsert i häggen
utanför mitt öppna sovrumsfönster.
Vilken härlig väckarklocka!!
 
 
Ett enkelt fågelkort visar jag därför idag.
Några spillbitar av mönsterpapper
stansades med en vågig die från Spellbinders.
Stansade också några remsor ritpapper
med en enkel die med prickkant
från samma set.
 
Fågeln är stansad med en die från Sizzix,
en grön och en vit,
monterade på varann med lite förskjutning.
 
 
Matchade lövmönstret på papperet
med ett "nervlöv" bakom rosorna.
Stjärten och vingarna har jag böjt lite över en sticka.
Lite halvpärlor fick pryda fågeln.
Runt papperen har jag ritat en glittrig rand
med en Gelly roll-penna Clear star.
 
 
Insidan och.....
 
 
...baksidan.
 
Eftersom det är ett spillpapperskort
blev det inget matchande kuvert
men jag hade ett köpekuvert
i matchande grön nyans, så nu får du se
kort och kuvert!
 
 
Ja, det var dagens enkla kort!
 
Dagens promenad gick också med fågelakompangemang.
Såå härligt!!
Vi gick upp till Gävles härliga friluftsområde Hemlingby
och sen hem igen.
Det blev dryga milen i sol och regn - skönt det också!
Sen blev det födelsedagsfika hos scrapvännen Rosa - mys!!
 
Imorgon lovar de sol
och vi planerar en tur ut till Billudden
som är en lång smal udde ut i havet
i Norduppland.
Hoppas du också får en härlig söndag!
Kram! 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så härligt fågelkort du gjort:) Vackra papper och läckra dies:) Ja, nu gäller det att njuta av varje ögonblick på våren, allt går så snabbt nu när det börjar grönskas.

Må så gott vännen:)
Kramizar Marie

2016-04-12 @ 14:31:58
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0