1 augusti -16 Julkort á la Kajsa Warg....

"Man tager vad man haver" sa ju Kajsa Warg.
Är hemma i Gävle ett par dar
för att gratta Mickan som fyllde 22 år igår.
Fick lust att göra ett julkort
men det allra mesta var i Björkebo.
 
Efter lite letande hittade jag grejor till det här:
 
 
Kolla vilket läckert kuvertpapper!!
Fancy Pants Design hette pappersfabrikatet.
Har aldrig hört talas om det!!!
New Bird heter just det här papperet.
 
 
Kortet till blev så här.
Använde pippin som motiv
och letade upp lite spillbitar ur ett
gammalt julblock från Panduro
som jag tyckte passade i färg.
 
 
Det var länge sen jag använde mig av hjärtebrads
men idag fick de komma ur sin ask.
Punchen med konkava hörn gillar jag!
Gunilla köper hem till Helihak men de tar slut
innan hon får in den i webshoppen.
Hör av dig till henne om du vill ha en så fixar hon!
 
 
Nästan alla dies finns i Björkebo
men ett utstansat God Jul låg på kortmakarbordet
och en nyköpt snöstjärna fanns kvar hemma.
DEn är från Memory Box och heter 
Bristol Snowflake.
Snygg tycker jag!!
Har "snöat till" både texten och snöstjärnan
med Stickles Frosted Lace.
 
 
Som vanligt har jag monterat med distanskuddar
och böjt vimpeländarna lite.
 
 
Det blev lite skevt när jag fotade
men här kommer i alla fall
kortet och kuvertet.
Det blev alltså ett julkort den här veckan också!!
 
Ute är det varmt och soligt
med ett och annat värmeåskväder,
så nån julstämning är det inte precis.
Imorgon drar vi till Björkebo igen
när vi har plockat våra körsbär.
För det mesta brukar fåglarna ta så gott som alla
men nu hänger det en hel del kvar
så det är bäst att passa på och plocka!
 
Hoppas du också kan njuta vad naturen bjuder
av bär och svamp!
Kanske blir det en och annan stund
kvar till scrap ändå!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Härliga papper och underbart kort

Kram Ann-Marie

2016-08-02 @ 07:34:30
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Åsa/asamia

Det blev ju jättefint, man behöver inte alltid ALLT man har för att skapa ett kort. Du kunde med få medel fixa ett superfint kort!! Go jul ;)

2016-08-02 @ 09:34:42
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket härligt julkort du fick ihop och kuvertet blev jätte snyggt:)Läckra dies du använt. Jag gillar också de konkava hörnen:) Här regnar det ganska mycket till och från. Trädgården blir ju glad i alla fall och så kan man ju sitta och pyssla med gott samvete;)

Må så gott i Björkebo:)

Kramizar Marie

2016-08-02 @ 12:43:20
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0