22 augusti -16 Verkliga kontraster...

är det mellan Medelhavets böljor
i Nice, som jag nyss lämnat
och att sitta i kortmakeriet
och göra julkort med snötyngda motiv ;-)
 
 
 Var nog lite trött när jag fotade igår kväll
så flera bilder är lite skeva
men du ser nog ändå ;-)
Papper från gamla Panduroblock
och en fin bild jag fått av Åsa.
Gjorde en ram att sätta den i
med hjälp av en gammal bortglömd punch
från Panduro.
Upptäckte att jag hade två olika punchar
som gjorde exsakt samma snöstjärna,
(den större här uppe)
så nu åkte en ner i loppislådan!!
Den på kortet fick en glittrig stjärna bakom sig.
Texten är en digis från Momas.
 
 
Har som vanligt slösat på distanskuddar 
när jag monterade kortet.
Måste förstås blinga lite också här och där.
 
 Insidan fick också hörnen stansade
med den konkava hörnstansen.
Den finns hos Helihak.
Den fina textstämpeln i hörnet 
är en gummistämpel från JaneDesign
och kan hittas på deras fb-sida.
 
 
Det här var väl inte precis ett "kuvertpapper"
men ett matchande kuvert blev det ändå ;-)
Baksidan med min namnetikett
får jag göra ikväll när jag kommer
till Björkebo igen, för nu finns det
inga såna grejor här i stan.
 
 
Kort och kuvert till sist.
Nöjd med att det blev ett julkort denna veckan också!
 
Nu ska torkskåpet bara snurra färdigt
så drar vi norrut igen till Björkebo.
Längtar till svampskogen nu!
 
Ha det gott!
Njut av det du kan!
Min kloka mamma brukade säga:
Den som kan vara glad åt lite
har mycket att vara glad åt!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh så underbart julkort ! 💖

2016-08-22 @ 10:40:10
Postat av: Anonym

Riktigt fint

2016-08-22 @ 12:05:12
Postat av: Dorte

dette er super fint kort

2016-08-23 @ 13:02:01
URL: http://fasterskorthus.blogspot.dk/
Postat av: Pysselsandra

Så underbart vackert som vanligt. Du får verkligen till det så fint Margareta. Både ut och insidan är lika fina.

Tycker din mamma har så rätt i det hon sa, kram från Sandra Särnholm!

2016-08-24 @ 18:39:48
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert julkort, me like:)Så vackra papper och snygga dekorationer:)
Din mamma hade så rätt i det hon sa:)

Kramizar Marie

2016-08-31 @ 20:49:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0