13 december -16 Julklockor...

..... fick jag av en scrapvän (Tusen Tack!!)
och nu blev de ett julkort!
 
 
Tyckte de passade med guld,
så använde ett guldpapper i st f mönsterpapper
och satte ett rött papper bakom.
Stansade med den fina konkava hörnstansen
 som finns HÄR hos Engströms.
 
"Hängde upp" klockorna i guld/röda snören
och stansade ut God Jul med hjärtan 
med en die från Roxy stamps.
 
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart.
 
 
Monterade papperen mot kortstommen
med distanskuddar.
Lite vit penna fick ge liv åt de röda 
utstansade detaljerna 
och klockorna fick vita halvpärlor som kläppar.
Swirlarna med hjärtan böjde jag upp.
 
 
Guld och rött även inne i kortet.
I stället för en påklistrad skrivruta
valde jag idag att stansa hål i papperen.
Guldpapperet är stansat med en die
med stygn även kring ytterkanten
från NellieSnellen: multi frames MFD 085.
Julstämpeln kommer från ett julset
med clearstamps från Reprint.
 
 
Baksidan
 
 
 
Valde ett rött kuvert till det här kortet.
 
Idag har det regnat underkylt i Gävle
och vi halkade omkring ordentligt
när vi var ute en sväng.
Som tur var höll vi oss på benen
men vi såg flera som halkade omkull.
 
Tror jag har skickat alla mina julkort nu
men alla är inte visade här än
så vill du se fler
finns chans här framöver också.
Ska också fylla på högen
med Grattiskort - det behövs!!
 
Ha det gott! Var rädda om varandra!
Scrappa lugnt!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint å stilrent

2016-12-21 @ 21:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0