17 december -16 Värsta julstressen.....

.... på stan här i Stockholm.
Folk springer och trängs
med nåt vilt i blicken.
Vi försökte strosa - men det gick sådär!!
Så skönt att det inte var något vi "måste fixa"!
 
Nu vilar vi benen en stund
innan vi går på julkonsert i Blå Hallen.
 
 
En riktigt fridfull snögubbe med liten tomtepippi
ur SkaparKällarn's samlingar
fick pryda det här julkortet.
Har färglagt med Distress Markers och vattenpensel
som vanligt.
Mest Wethered wood och Victorian velvet
har jag använt idag
samt lite Tumbled glass i snögubbekanter
och en glömd orange till näsan.
Har stansat ut motivet med en cirkeldie
från Spellbinders med matchande scalloped cirkel bakom.
 
 
 
Ett Majapappers fram- och baksida
hade jag tagit fram,
liksom den blågrå cardstocken
som jag tyckte passade.
Sen fick en i vårt scrapgäng 
en bit embossad vit cs med snöstjärnor över
och frågade om jag ville ha.
(De vet ju att jag tar vara på alla spillbitar!!)
Jag la lite ljusblå chalk på snöstjärnorna
och klippte en vimpel av den.
 
 
Som du ser har jag böjt papperen lite i flikar och hörn.
Jag använder skaftet till min virknål
men det går ju bra med en sticka eller annan pinne också.
Sen är lagren monterade med distanskuddar förstås.
Lite bling och utstansade snöstjärnor
fick också vara med.
 
 
Samma mönsterpapper pryder skrivrutan
och jag har stansat med den konkva hörnstansen.
Den kan du hitta hos Engströms.
Åsas fina julpoststämpel finns HÄR.
Jag tror att hon har några stämpelark kvar.
De är så fina och passar precis i en 1" cirkelpunch.
 
 
Eftersom jag hade en liten bit kvar
av det fina embossade cardstocken
gjorde jag en miniatyr av framsidan
på kortets baksida.
 
 
Ett kuvert blev det också förstås.
 
 
Kortet med sitt kuvert får avsluta för idag.
Nu är det snart dags att gå ner mot Stadshuset.
Det brukar vara så fint och stämningsfullt
med vacker sång och musik
och kanske ett Luciatåg....
 
Hoppas du får en skön lördagskväll
och en härlig fjärde adventssöndag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hej mormor

Vilken rackarns söt snögubbe, önskar det funnits snö att göra en, vem vet, det kanske kommer!

Ha en skön Jul nu och mys med familjen!

2016-12-17 @ 23:25:50
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Åsa

Jättefint kort, älskar det här. Snögubben är så fint målad och färgerna, upplägget - ALLT!

2016-12-19 @ 18:56:20
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Först ett hjärtligt Tack för det vackra julkortet jag fick av dig:))Jag blev så glad:))
Riktigt läckert pippi julkort du gjort, me like:)
vackert med alla snöstjärnor och kuvertet blev riktigt fint:)

Må så gott och var rädda om varann:)
Kramizar Marie

2016-12-20 @ 15:55:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0