20 december -16 Födelsedagar i juletid....

.... har jag både släktingar och vänner som har.
Några grattiskort har det alltså blivit
sen jag kom hem från Stockholm.
 
Ett av dem var "in progress" när jag åkte
och jag tog på skoj ett foto
av arbetsytan på skrivbordet
så kan du se en del av det jag använde
eller kanske tänkte använda.
 
 
Hade kommit en bit
(inget var klistrat vid det här laget
utom det vita bakom mönsterpapperet)
men inte bestämt vad jag ville ha med
och hur det slutligen skulle bli.
Kuvertet var dock färdigt,
som du ser ;-)
Ganska typiskt mig!!!
 
 
Kortet blev så här i alla fall.
Stansade det vita papperet bakom mönsterpapperet
med ek-success blomkantstans.
Använde samma stans i kanten på banderollen 
med congratulations.
Gillar egentligen svenska bäst
men föll ändå för de här läckra orden,
5 i ett set från Avery Elle: Sentimental Die.
Stickles Diamond runt banderollkanten.
 
 
Som du ser har jag böjt banderollen
och monterat den växelvis med dubbla distanskuddar
och växelvis med dubbelhäftande tejp.
Använder mitt virknålsskaft
för att böja papperet som jag vill först.
 
 
Enkel insida i samma stil....
 
 
....liksom baksidan.
 
 
Kuvertet kanske du redan sett på bilden från scrapbordet.
Det blev så snyggt, tycker jag.
Papperet är BoBunnys Serenity.
 
 
Ja så var då det här kortet med sitt kuvert klart.
 
Idag har jag bakat mest hela dan.
Åsa och hennes flickor har önskat
sina favoriter till jul.
Det ska verkligen sägas
att jag inte är en bakande sort
men min julkryddade filmjölkslimpa
hör tydligen till deras julminnen.
Vi alla har nog också svårt att tänka oss
en jul utan engelsk fruktkaka
med mycket godsaker i.
 
Nu är det i alla fall klart - både till Åsas familj och oss
och köket sanerat och undandiskat ;-)
Har också lovat bidra med
skinka, sill och Janssons frestelse
till julbordet, som vi försöker skala ned
lite för varje år.
Tur det är några dar kvar innan julafton!
 
Nu ska jag gå ner och slå in några paket.
Det blir också färre och färre
nu när barnen är vuxna.
 
Ha det gott och stressa inte!!
Det blir jul ändå!!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert grattis kort i härliga papper och många fina blommor. Läckert när du gjorde banderollen vågig:)Supersnygg text-die också:)

Det lät smarrigt det du bakade till jul:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-12-28 @ 19:33:14
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0