22 december -16 Närmsta kusinen....

.... fyller år idag.
När jag var liten tyckte jag så synd om henne
som fyllde år alldeles före jul.
Nu bor vi grannar i Hälsingland
och träffas ofta,
men på hennes födelsedag sällan,
eftersom det är så nära jul.
En present lämnade jag efter mig
när jag var uppe vid 1:a Advent
och nu har jag skickat ett grattiskort.
 
 
Jag vet att Ulla gillar CAS-kort
så jag försökte mig på att göra ett.
Hittade ett ljuvligt A4-papper i mina gömmor,
så till kuvert räckte det inte.
Stansade ut formen med Cherry Lynns stacked dies.
"hugs" är stansat med en av 5 dies
 i ett set från Avery Elle: Sentimental Die.
Blomman stansade jag med en die ur ett set från Sizzix
i ett glansigt cardstock
som jag chalkade med gulddyna.
 
 
Stansade "hugs" två gånger
och klistrade dem på varann
för lite större tjocklek.
Blomman formade jag bladen på
och klistrade sen fast bara i mitten.
 
 
Inuti kortet använde jag det som blev över
när jag stansade ut det guldiga
bakom mönsterpapperet på framsidan.
Det fick bli ram till skrivytan.
"happy birthday to you"
är stansat med en die från Lawn Fawn.
 
 
Fick bli ett guldkuvert till Ullas kort
för hon är verkligen "guld värd"!
"Ska det inte vara mer??" sa Kjell
som är van vid mina kort
men jag tyckte att det räckte så här...
Undrar vad Ulla tyckte?
Hoppas kortet kom fram i tid.
Man vet aldrig nu för tiden....
 
Nu blir det nog inget mer här förrän efter julafton.
Imorgon ska jag laga mat 
till knytiset hos Åsa.
 
Ha nu
En Riktigt Fridfull Jul!
Ta hand om varann!
Julkram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert CAS-kort:) Härliga papper och die:)
Tror garanterat att din väninna blev glad:))

Må så gott
Kramizar Marie

2016-12-28 @ 17:44:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0