27 december -16 Födelsedagskort i vintagestil....

... tyckte jag passade till en vän
som fyllde år dan före julafton.
Hoppas verkligen kortet kom fram i tid!
Annars kommer det väl nu
och får glädja i efterskott.
 
 
Började, som vanligt, med ett kuvert.
Ett vackert papper från Maja Design:
Vintage Frost ¤th of December,
valde jag till denna vän.
 
 
Ett annat Majapapper med rosor:
Vintage Autumn Basic No II
fick bli bakgrund på kortets framsida.
Det passade den romantiska bilden tyckte jag.
Det vackra randiga i ena vimpeln
är baksidan på ena papperet.
 
Stansade ut ramen till bilden och
den matchande swirlen i hörnet
med en die från Lea'bilities 45.8923.
 
 
Blomhörn med rosor ur mina gömmor
och blad stansade med en Magnoliadie.
Grattis är en die från Mandys.
Har som vanligt använt en hel del distanskuddar
vid monteringen av de olika papperslagren.
 
 
Insidan fick dekor med vimplar och rosor
som på framsidan,
samt en grattisstämpel.
Precis som på framsidan har jag använt
"stjärtstansen" i hörnen på papperen.
 
 
Baksidan dekorerade jag med 
en bit av kuvertpapperet
och en kakservett bakom namnetiketten.
 
 
Ja, det var dagens kort i bloggen
med sitt kuvert.
 
Nu är ju själva juldagarna över
men jag, som ju håller på traditionen
att inte pynta för jul förrän "dan före dopparedan"
tycker ju också att även Trettondagen hör till julen
och att julen "dansas ut" på Tjogondag Knut
(även om det nog blir dåligt med själva dansadet).
 
Njuter av ett lagom pyntat hem
med julpynt och dukar som samlats genom 
de nästan femtio år vi varit gifta.
Jag hör inte till dem som byter ut
och stylar om så mycket
utan tycker om traditionen i det vi har.
 
Traditionen är också att vi åker upp till Björkebo
för att åka skidor kring nyår.
Vi bryter den i år eftersom det inte finns snö nog.
I Järvsöbacken har de konstsnö
men vi har slutat åka slalom.
Det får bli promenader på hemmaplan 
i år i stället...
 
Ha det nu gott!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
God fortsättning:) Ja då var den här julen till ända. Det har varit en lugn och skön jul här hos oss:) Så vackert grattis kort, me like:) Superfina Maja papper och dies:) Så läckert med vimplarna och vackert kuvert:) Hoppas mitt julkort kom fram till dig:)Imorgon går Birger av sin jour som han haft under hela julen. Det blir skönt för honom, för det har varit en hel del åkande.

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2016-12-28 @ 17:38:59
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0