29 december -16 Vackra hortensiapapper....

... i ett 8"-block från Polen
hittade jag hos Zornitsa på Scrapparazzi
och "fell in love".
Inte riktigt mitt format på papper
men då får man tänka om!
 
 
När du ser det här kuvertet
förstår du säkert min kärlek!?!
 
Det här kuvertet blev bara 13.5x13.5 cm
så kortet fick bli 12.5x12.5 cm.
 
 
Att göra ett mindre kort än vanligt
var en utmaning - inte så mycket yta att använda.
Som tur var fanns tre papper av varje motiv i blocket
så att det finns likadant mönsterpapper
som kuvertpapperet till kortet.
Tog en liten änglabild jag hade
och gav den en ram i samma cs som kortstommen.
Hörnen stansades med en gammal stans från Panduro
som ger hörn att stoppa in motivet i.
 
 
Monterade med distanskuddar som vanligt.
De fina blommorna är från Panduro
och de utstansade blomställningarna
är stansade med dies från MarianneDesign.
 
 
På kortets insida har jag använt
"stjärtstansen" i hörnen
(precis som på framsidan)
och stämplat en fin text från Gummiapan.
Helihak har "stjärtstansen"
 
 
Baksidan fick idag en oval namnetikett.
 
 
Avslutar med kortet och kuvertet.
Idag visar jag framsidan på kuvertet
som är lika läcker som baksidan.
 
Härlig solskenspromenad idag.
Åh så jag älskar våra långpromenader
och att vi har chans att gå ut
i dagsljus även så här på vintern.
Det är verkligen en fördel med att vara pensionär.
 
Hoppas du har det gott
och har sluppit influensan.
Var rädda om varann!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh så vackert kort !

2016-12-30 @ 06:40:52
Postat av: Ulla Scott

Åh så vackert kort ! 💖

2016-12-30 @ 06:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0