6 december -16 Några enkla....

..... julkort på ett tema jag redan visat.
Kul att se hur mycket man kan veriera!
 
 
Det här randiga papperet är det sista som återstår
av ett av mina favoriter.
Min fina krans i lite ljusare grönt idag
och så detaljer i guld.
Har också glittrat med en GellyRoll-penna
Clear Star runt mönsterpapperet
och det ljusgröna bakom.
Har också stansat hörnen, som du ser,
med en konkav hörnstans. 
 
 
Här har jag använt en rest av ett handgjort papper
med silkekedjesöm och glitterprickar.
Guldpapper bakom - och ur det stansade jag ut kransen.
Satte dit en rosett av matchande band
i organza med satinkant med en glittrig grön brad.
Glittrade runt kanten av mönsterpapperet
med Stickles Diamond.
 
Idag visar jag inga insidor - de är prydda
med vit skrivyta av ritpapper
som är torrembossade med en embossfolder.
Enkelt och snabbt.
Alla mina vänner uppskattar nog inte 
de mer "arbetade" korten
men jag vill att de ska få nåt fint ändå...
 
Kjell har blivit förkyld
liksom min träningskompis
så nu vill det till att jag är diciplinerad 
och tränar ändå ;-)
Ha det gott!
Välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackra julkort med den runda löv diesen:)Läckert med snöret på det översta:)Rosetten blev så fin också. Jag tycker också det blir fint när man glittrar runt papperskanterna med penna eller Stickles:) Nu får vi hoppas att förkylningen inte däckar dig också.

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2016-12-08 @ 14:41:21
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0