7 december -16 Spets och pärlor....

..... tyckte jag passade på detta kort
med de här papperen och tagen
med vintagekänsla.
 
 
Stansade kanten på alla papper
med en vågig kantstans från Fiskars.
Mönsterpapperet är fram- och baksida
av samma papper.
Tagen fick pärlband och spets i hålet
och sen fortsatte jag med halvpärlor
vid vågorna på mönsterpapperen
och i kanterna.
Tog upp rosorna på bilden i blomdekorerna
och satte dit en utstansad julhälsning.
 
 
Som vanligt har jag försökt jobba med strukturen.
Eftersom  mönsterpapperet är lite tunt
gick det inte så bra att montera det med distanskuddar
så jag valde att i stället böja upp alla de stansade kanterna.
Sen satte jag förstås tagen på distanskuddar
med uppböjda hörn.
 
 
Insidan har samma julkramstämpel 
som ju också finns tryckt på tagen.
Mönsterpapperet i smala remsor
fick dekorera insidans skrivruta.
Åsas fina julpoststämpel
fick vara med i hörnet.
 
 
Baksidan
 
 
Här är kuvertet med kortet.
Kuvertet ville jag idag visa med både ut- och insida.
Använde ju också båda sidorna av papperet på kortet.
 
Nu är det inte så många julkort kvar att göra,
fast jag har ju några kvar att visa
som ligger nere på kortmakarbordet.
Välkommen åter om du vill se!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert julkort:) Snyggt med tagen lite på "sniskan" och de utstansade kanterna på alla papper:))Vackra blomdekorationer också och kuvertet blev så fint som vanligt:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-12-08 @ 14:51:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: sara s

Underbart kort och vad fin julkramstämpeln var, den har jag aldrig sett innan.

2016-12-08 @ 21:18:07
URL: http://enuffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0