8 december -16 Pappersfynd....

... gjorde jag en hel del
när jag rensade i mina pappersförråd.
Bl a hittade jag ljuvligt blått handgjort papper
med läckra glimmande blommor.
Det var inga stora bitar
så det blev inga kuvert men några kort blev det.
Här kommer det första:
 
 
Jag kombinerade det vackra papperet
med en gnistrande silverkant.
Ur det papperet stansade jag också
God Jul från Gummiapan
och övriga silverglittrande detaljer
till kortets andra sidor.
Det syns ju inte bakom mönsterpapperet.
Satte också ett vitt ritpapper bakom mönsterpapperet
och en utstansad snöstjärnekrans på,
stansad med Memory Box Frostville Wreath,
 dekorerad med rhinestones som glimmar.
 
 
Insidan där kanten är stansad med Cherry Lynns
Nesting Scalloped Squares,
liksom på framsidan 
(där jag använt den största).
 
 
Baksidan med en glittrande kant
bakom min namnetikett och...
 
 
.... kortet med ett köpt silverfärgat kuvert.
Visst är det blå papperet vackert!?!
Ville låta det synas så mycket som möjligt
så jag dekorerade kortet sparsamt.
 
I morgon ska jag börja skriva mina julkort.
Tror att jag har så många så att det räcker nu.
Om inte så ska jag på träff här i Gävle på lördag
och kan komplettera.
Annars får det bli andra kort då.
Ska bli jättekul att träffa gänget här!
Det var ett tag sen nu.
 
Saknar snö och kyla - det är flera grader varmt ;-)
Så här till jul ska det vara snö
tycker jag, och det är bra
om vi har tjäle i marken innan snön kommer
men det är ju bara att vänta och se....
Att klaga på vädret är ju inte
speciellt produktivt! ;-)
 
Ha det gott - hurdant vädret än är!
Välkommen åter - det finns flera kort med detta papper
och andra också som jag vill visa.
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart vackert gnistrande julkort, me like:)
Vackra papper, dies och dekorationer:)
Fin stämpel på insidan också:)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-12-11 @ 12:37:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0