20 februari -16 Matildas 20-årsdag idag...

....och vi firade henne redan i tisdags
eftersom hon nu är bortrest.
Idag vill jag i alla fall visa hennes födelsedagskort!
 
 
 
Det blev ett kort med en av mina kära hÄnglar.
Tycker den här är ljuvlig!!
Blå cardstockstomme som passar ihop
med blommorna på mönsterpapperet.
För att få lite mer färgkontrast
satte jag sen en marinblå "fotomatta" av cs
under mönsterpapperet.
Ur den stansade jag den "scalloped oval"
som sitter under motivet.
(Det syns ju inte under mönsterpapperet,
och spar både papper och porto ;-)  )
Platta blommor ur min a gömmor idag
och ljusgröna rhinestones.
Grattis är stansat med en die från Mandys
och monterat på en vimpel av det randiga "kuvertpapperet"
 
 
Här ser du hÄngeln i all sin glans,
färglagd med Distress Markers + vattenpensel.
Fjärilen är utstansad med en stans från Martha Stewart
och de konkava hörnen
med en hörnstans från ek-success.
Jag har chalkat den marinblå cardstocken med ljus dyna
och resten med creamy brown.
De runda chipboardsiffrorna
hör till ett alfabet köpt på facebook.
Passade så bra i färg till den här hÄngeln!!
 
 
Kortets insida med dekor av båda mönsterpapperen
som fanns med i ett 12x12"-block
som Monika och jag delade på loppisen
på Bollnästräffen före jul.
Vet inte fabrikat men såå användbara papper!!
 
 
Enkel baksida
(där den scalloped cirkeln bakom namnetiketten
är stansad ur den blå bakgrunden till motivet 
- snålscrapping alltså!! ;-)
 
 
Kuvertet och....
 
 
 ....som vanligt, till sist:
kortet och kuvertet.
 
Har ikväll kommit hem från en l å n g bilresa till Årjäng.
Min kusin Urban, som i många år varit musikledare
för musikskolan där,
dog för några veckor sedan
och begravdes igår.
En så vacker begravning
med mycket sång och musik
och massor med vackra blommor!
Hans körer, musikgrupper och många musikelever
var där förstod vi.
Tack och lov hade Eva, Urbans fru,
ordnat så vi kunde sova över,
både natten före och efter begravningen,
eftersom det var en så lång resa.
 
Nu ska jag ha en skön söndag -
hoppas du får det också!!
Kram!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0