23 februari -16 Julkortspaus - men nu kommer v 6....

Nu gäller det att komma ikapp!!
Har varit alltför mycket annat ett slag,
men nu är jag på G igen med julkorten!
 
Idag visar jag kuvertet först:
 
 
Ett alldeles underbart "kuvertpapper"
eller hur?
Det är ett Reprintpapper: Home for Christmas, Christmas village.
För mig börjar ju skapandet oftast med ett kuvert.
Sen börjar jag fundera över hur kortet ska se ut ;-)
 
 
Till det här kortet plockade jag fram
en mapp med spillpapper
som skulle kunna passa till "kuvertpapperet".
Det fick bli ett enkelt kort med stjärnor
utstansade med nesting dies från QuickCutz.
Ett bomullsband med GOD HELG
fick dölja skarven mellan de två 6-cm-remsorna
jag får över när jag gjort kuvertet.
Blingstjärnor fick också vara med -
de är från Panduro.
 
 
Insidan fick ett mönsterpapper ur spillpapperslådan,
en skrivruta i ritpapper och en stor stjärna.
Har använt min konkava hörnstans här
precis som på framsidan.
 
 
Baksidan och....
 
 
....kortet med sitt kuvert - eller om det nu är tvärtom?!
 
Flera julkort följer! 
Måste ju hinna ifatt veckonumren ;-)
 
På lördag är det Scrapträff i Bollnäs.
Oj så jag längtar!!
Det brukar vara såå mysigt!!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert julkort med alla stjärnorna:) Och visst blev kuvertet supersnyggt:))Du är så duktig som kämpar på med julkorten:) Jag har inte gjort något än, men det är ju ett tag till julen;)

Må så gott
Kramizar Marie

2016-02-25 @ 19:27:59
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0