28 februari -16 Scrapträff igår....

....och namnsdagar i familjen idag.
Det är en ganska bra kombination ;-)
Använde två av utmaningarna på träffen
till att göra Maria-kort 
till våra Marior i familjen:
Åsa Maria och Mikaela Maria.
 
Mickans kort visar jag idag.
Det är gjort efter en Bingobricka
och den rad jag valde innehöll:
cirkel, band, spets och bling.
 
 
Valde ett ljuvligt Primapapper
och en av Kajsans senaste pippin,
med en blomma som jag tyckte passade
till blommorna på papperet.
 
 
Jag har färglagt med Distress Marker
och vattenpensel.
Ett par av Åsas "poststämplar" fick plats bredvid pippin
och jag har textat Maria längs kanten på cirkeln.
Bling i form av ljusgröna rhinestones.
 
 
Jag fick låna en Chrry Lynn-die av Åsa
för att stansa den fina bruna kanten runt motivet.
Organzaband med satinkant + ett lite mer rosa organzaband
satte jag tvärs över hörnet
och knöt en rosett av det ljusare bandet.
 
 
Körsbärsblommor tyckte jag passade bäst idag.
 Fin offwhite spets i två rader
döljer skarven mellan mönsterpappersremsorna
jag har att dekorera kortet med
sedan jag gjort kuvertet.
 
 
 
 Visst blev det ett snyggt kuvert av det här papperet!?
Det är en utmaning att hitta snygga "kuvertpapper" -
det här har jag fått av Åsa!!
 
 
Som vanligt visar jag till sist
kortet och kuvertet.
 
Eftersom jag är kvar i Björkebo
fick Åsa ta med kortet hem till Mickan.
Även Åsa fick ett kort,
men det får ni vänta på att se
tills jag kommen hem till Gävle
och kan fota det.
Det är lite crazy - ni ska få se!!
 
Ha nu en skön söndagskväll,
för det tänker jag ha
efter dagens härliga promenad
på dryga milen i ljuvligt solsken!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Superfint kort! Kul att du använde två av mina stämplar. :)

2016-02-28 @ 20:49:09
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åh! så vackert kort du gjorde till Mikaela:))
Super vackert papper och den där pippi stämpeln är såååå söt:) och som vanligt så fint färglagt:)))Rosetten blev superfin i hörnet och som vanligt ett underbart vackert kuvert:)

Ha nu en fin Tisdag:)
Kramizar Marie

2016-03-01 @ 04:34:07
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0