4 februari -16 Alla hjärtans dag närmar sig....

....och jag får sätta fart
för att ha kort till mina kära!
 
 
Det här underbara motivet
fanns på Inkidos papper: Spring times, Hearts.
Eftersom jag ville använda papperet även till kuvert
och motivet var bredare än 6 cm
blev kuvertet lite mindre än vanligt,
och även kortet, som är 14x14 cm.
Bakom motivet ett gammalt mönsterpapper
med kärleksord, som är stansat i överkanten 
med en kantstans från ek success med fina hjärtan.
Dien med With Love fick jag med en scraptidning.
De vackra blommorna fyndade jag på REA på Panduro
och har chalkat med lite "rosigare" färg för att matcha.
 
 
Åsas fina "poststämpel" med Alla <3 dag
finns här, om du skulle vilja ha en egen.
Knöt fast en hjärtecharm med ett smalt rött satinband.
Spets i nederkanten och en hörnstans från ek success.
 
 
Kortets insida med en skrivruta av ritpapper
dekorerad med Inkido-papperet.
Kolla vilka ljuvliga rosenknoppar!
 
 
Baksidan med min namnetikett
och matchande dekor samt.....
 
 
....sist men inte minst: kuvertet.
Visst blev det jättefint!!
 
 
Avslutar, som vanligt, med kort och kuvert.
 
Lovade i en tråd på facebook
att göra en demo på hur jag gör kuvert.
Den kommer imorgon
om mitt trådlösa bredband står mig bi.
Är i Stockholm ett par dar
för att släppa in hantverkare i vår lilla lya
men jag fixade och fotade innan jag for hemifrån.
Hoppas på tur!!
 
Ha en fin fredag!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkligen ett vackert kort! 💕 😍 👍

2016-02-05 @ 02:13:01
Postat av: Åsa/asamia

Superfint kort med fina detaljer.....man får undra och gissa vilket kort som är mitt ;)
Hoppas ni får mysigt i Stockholm, gå inte så ni tar helt slut.Puss ♥

2016-02-05 @ 05:49:44
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow! så vackert Alla hjärtans dag kort, me like:))
Underbart vackert papper:)Kuvertet blev såååå vackert det med:)
Ha det nu så gott i Stockholm:)

Kramizar Marie

2016-02-06 @ 21:14:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Maja

Vackert vackert! Mottagaren blir säkert super glad över det fina kortet!
Kram Maja

2016-02-08 @ 10:45:22
URL: http://majasscrappade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0