9 februari -16 Kort till kuvertet.....

Jag visade ju ett kuvert sist
och jag får ju ett par remsor kvar av mönsterpapperet
när jag gjort kuvertet.
Nu har jag gjort ett kort
med dem som bas.
Det får också vara julkortet för v 4
(ligger lite efter nu! ;-)  )
 
 
Tog fram en av de gamla goda hÄnglarna
och färgla henne med mina Distress Markers
och vattenpensel.
Den nya Candied Apple använde jag
till luva och klänning.
På kinderna använde jag en "avlagd" rouge.
Stämplade runt kanten på motivet
med en stämpel från Stempelglede.
 
 
Här ser du hela kortet med de två mönsterpappersbitarna
som blev kvar efter kuvertet.
Har monterat dem med en bit brun cs emellan.
Ett rutigt band fick också en rosett
knuten med hjälp an en plastgaffel.
Hur jag gjorde kan du se HÄR.
Om du scrollar med i inlägget där hittar du hur man gör.
Den söta hjärtebården vid bandet
är av papper och köpt på Panduro.
De söta pepparkaksgubbarna har jag fått av en scrapvän.
 
 
Insidan fick en skrivruta
utstansad med en spellis
och en likadan brun fast större bakom.
Likadan blomma som på framsidan,
gjord av två platta pappersblommor och en halvpärla.
 
 
Enkel balsida med en vimpel
av kuvertpapperet med God Jul
och min namnetikett.
Den har Åsa och hennes Magnus
gjort åt mig på datorn.
Skriver ut den på 4CC-papper
och stansar ut i lagom storlek - så smidigt!
Här kan du se den läckra hamrade ytan
på dagens vita kortstomme -
kul med lite omväxling!
 
 
Kort och kuvert avslutar dagens inlägg.
Vill du se kuvertet ordentligt,
och hur jag gjort det,
får du gå in i förra inlägget.
 
Har också gjort ett julkort till v 5
som du kan se här imorgon.
Sen är jag ju "ikapp" med "ett julkort i veckan!!
Så får jag sätta fart på fler Valentinkort
och födelsedagskort behövs också!
Det är stressigt att vara kortmakare ;-)
 
Scrappa lugnt!!
Kramar i massor!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå underbart fint julkort, me like:-) hÄnglastämpeln har du färglagt sååå fint, som vanligt:-) Vackert med bandet bakom och rosetten:-)
Söt pepparkaksgumma och gubbe:-) Vacker insida med fin text också.

Må så gott
Kramizar Marie

2016-02-12 @ 15:08:42
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0