11 januari -16 Värme och en knippa tulpaner...

...är jag jag behövde
efter ett tufft snöskottarpass.
Här har snön vräkt ner
och med nästan nollgradigt idag
blev det riktigt tungt!
Onödigt att gå till nåt gym idag
för styrketräning ;-)
 
Vad är det som triggar igång kreativiteten för dig?
För mig är det nog olika varje gång ;-)
Idag var det ett prickigt band
som jag hittade på Pyssloteket.
Letade ett "kuvertpapper" som passade
och sen gav det mesta sig!
 
 
Den härliga tulpanbuketten
från Gunillas underbara gamla bildsamling
från Helihak passade ju så bra!
Ett par metallhörn och bruna halvpärlor
matchar prickarna.
 
 
Blommor och blad i matchande färger.
Ett smalt hjärteband i papper
har jag satt på båda sidor av det prickiga bandet.
Bilden är monterad på en "ram"
stansad med en spellis.
 
 
Alla lager monterade på 3D-kuddar.
 
 
Enkel insida med "ritad" textruta
eftersom kortbasen är av vit cardstock.
Några små platta blommor, halvpärlor
och en grattisstämpel.
 
 
Ännu enklare baksida,
där jag satte namnetiketten på en blomma
och ett par remsor av mönsterpapperet.
 
 
Kuvertet blev jag rikrigt nöjd med.
Mönsterpapperet är från Prima
och fanns i högen av REA-papper
som Åsa fyndade åt mig på Avestaträffen.
 
 
Kortet med sitt matchande kuvert.
Kände att det både värmde och stimulerade
efter mitt kylslagna förmiddagspass ;-)
 
Grattiskorthögen har krympt
under "julkortsracet",
så det är bra att fylla på.
Många födelsedagar stundar
i januari och februari!
 
Ha det nu så skönt i vintervädret
oavsett om du njuter av kyliga promenader,
skidåkning på höjden och längden
eller i soffhörnet med en god bok
en varm pläd och en kopp te!
Glöm inte att pyssel är balsam för själen!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Visst är det konstigt ibland när man ska göra nåt kort. Ibland kommer det bara från huvudet hur man sak göra och ibland är det hjärnsläpp;)Då brukar jag städa på bordet eller göra nåt annat;)

Och som du säger så behöver man inte gå på gym när man har en gårdsplan som ska skottas;-) Vi har ganska mycket som ska skottas!!

Ditt tulpan kort blev sååå vackert, me like:)) Läckert med det oranga pappret, en färg som jag knappt aldrig använder. Men tycker att det är jätte fint när nån annan använder det:) och ramen under buketten gillade jag massor:) Likaså blomdekorationen och kuvertet:)) Du är så duktig Margareta:))

Må så gott
Kramizar Marie

Ditt tulpan kort idag blev såååå snyggt, me like:))

2016-01-14 @ 17:27:17
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0