21 januari -16 Litet men naggande gott...

Devisen idag var ett av min pappas valspråk
när vi, under min tonårstid, hade ett konditori.
 
Jag kan nog hålla med honom,
särskilt idag när allt tenderar
att bli större och större:
cookies, bullar, matportioner,
för att inte tala om godispåsar!!!
En godispåse i min barndom
rymde kanske två femöres kola 
och två tvåöres geleråttor
och "lördagsgodis" var inte uppfunnet!!
Jag brukade få en sån påse i min barndom
när mamma och pappa fått lön
i slutet av månaden.
 
Nåja, idag ska jag visa ett  l i t e t kort,
fast egentligen började det
som vanligt med ett kuvert:
 
 
Hittade ett så härligt klorofylligt papper
men det var bara ca 20x20 cm.
Gjorde ett kuvert ändå som blev drygt12,5x12,5 cm.
Kortet blev knappt 12x12 cm.
 
 
Vit kortstomme med ett lite svagt spräckligt mönsterpapper
i samma ton som kuvertet.
En grön kakservett bakom motivet.
Satte en utstansad vit ritpapperscirkel bakom
för att mönstret i kanten skulle framträda.
Den fina hÄngeln har legat färdigmålad
och väntat på ett lämpligt kort
ända sedan förra årets fjällveckor.
Har så svårt att hitta matchande papper
om jag målat motiven i förväg ;-)
Blommor, stickles och sugrör - sen rymdes inget mer!
 
 
Satte en cirkel att skriva på
på en grön kakservett inuti kortet.
Stämpeln gillar jag - från InkyWings.
 
 
Baksidan och....
 
 
.....kort och kuvert!
 
Nej nu ska jag åka en sväng till Åsa.
Kjell är i Stockholm och jobbar
men jag "tog semester" och stannade hemma den här gången.
Idag har jag mest småplockat i kortmakeriet
och så bjudit Mickan och hennes Eric på lunch här hemma.
 
Ha det gott och var rädda om er själva och varann!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bili

Så vackert vårligt kort. Sött motiv och jättefint färglagt, fina färger. Kramar till dig. /bibbi

2016-01-21 @ 20:37:27
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt vårligt kort med en så söt hÄnglastämpel som du färglagt så fint:) Kuvertet gillade jag också, som vanligt;)
Så mysigt med ett konditori!

Nu har jag fått hem "stjärtstansen" från Helihak:)
Hoppas jag får lite inspiration, den ligger nere just nu. Så vi får se när den kommer tillbaka;)

Hoppas ni får en härlig helg:)
Kramizar Marie

2016-01-22 @ 21:39:44
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt vårligt kort med en så söt hÄnglastämpel som du färglagt så fint:) Kuvertet gillade jag också, som vanligt;)
Så mysigt med ett konditori!

Nu har jag fått hem "stjärtstansen" från Helihak:)
Hoppas jag får lite inspiration, den ligger nere just nu. Så vi får se när den kommer tillbaka;)

Hoppas ni får en härlig helg:)
Kramizar Marie

2016-01-22 @ 21:39:50
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0